Hlavní obsah
Příběhy

Na polských trzích jsem platila telefonem. Když mi po měsíci došel výpis z účtu, nechápala jsem ho

Foto: naipo.de/Unsplash.com

Na polské trhy jezdím roky a vždycky jsem je brala jako jistotu. Tentokrát jsem ale udělala jednu drobnou změnu, která se mi po návratu domů krutě připomněla.

Článek

Jedna obyčejná platba, kterou jsem vůbec neřešila

Ten den byl rušný jako vždy. Stánky, tlačenice, hluk, prodejci volající na kolemjdoucí. Kupovala jsem různé drobnosti, ale jedna věc mi utkvěla v paměti. Kožená kabelka. Nebyla drahá, spíš takový impulzivní nákup. Prodejce mi řekl cenu, já přiložila telefon a terminál zapípal. Všechno proběhlo rychle, možná až moc.

Prodejce se na displej podíval, něco zmáčkl a řekl, že se platba nepovedla. Požádal mě, ať přiložím telefon znovu. Udělala jsem to bez přemýšlení. Druhé pípnutí, úsměv, kabelka v ruce. Ani na vteřinu mě nenapadlo, že by mohlo být něco špatně. Stála jsem v davu, lidi za mnou netrpěliví, chtěla jsem jít dál.

Dlouho jsem si myslela, že je všechno v pořádku

Na trhy jsem pak už nemyslela. Kabelku jsem normálně nosila a celý výlet jsem měla uložený v hlavě jako další příjemnou zkušenost. Neřešila jsem platby, nekontrolovala aplikaci banky. Upřímně řečeno, ani by mě to nenapadlo. Přiložila jsem telefon, zaplatila, hotovo.

Až po zhruba měsíci mi přišel výpis z účtu. Otevřela jsem ho jen zběžně, spíš ze zvyku. Když jsem ale sjela níž, zarazila jsem se. Dvě úplně stejné částky, stejný obchodník, stejný den, stejný časový odstup v řádu vteřin.

Moment, kdy mi došlo, že jsem zaplatila dvakrát

Nejdřív jsem si myslela, že se dívám špatně. Pak jsem si vzpomněla na tu kabelku a na to druhé přiložení telefonu. Najednou mi to celé zapadlo. První platba se evidentně provedla, ale prodejce mě nechal zaplatit znovu. Jestli to byla chyba, nebo záměr, to už jsem v tu chvíli nedokázala posoudit. Jisté bylo jen jedno. Z účtu mi odešly peníze dvakrát.

Částka sama o sobě nebyla likvidační, ale pocit byl hodně nepříjemný. Nešlo o peníze, ale o to, že jsem si to nechala líbit jen proto, že jsem byla v cizím prostředí a spěchala.

Reklamace, která skončila u zdi

Zkusila jsem kontaktovat banku. Vysvětlila jsem situaci, poslala výpis a popsala okolnosti. Odpověď byla strohá. Platba proběhla korektně, autorizovaná byla mnou, reklamace bez dalšího důkazu nemá šanci. Prodejce v zahraničí, žádný kontakt, žádná účtenka.

Jedna kabelka, která mě naučila dívat se na displej

Od té doby si dávám pozor. Když mi někdo řekne, že platba neproběhla, dívám se okamžitě do aplikace. Když vidím, že peníze odešly, znovu nepřikládám. A pokaždé, když tu kabelku vezmu do ruky, vzpomenu si na ten okamžik na trhu, kdy jsem bez přemýšlení zaplatila dvakrát a ještě se u toho usmála.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít publikovat svůj obsah. To nejlepší se může zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz