Hlavní obsah

Tým Médium článek nezviditelní, ale přesto do něj vloží dvě plošné reklamy

Foto: Tomáš Němec/vlastní fotografie

Zbytečná buzerace a znevážení práce autorů

Článek

Napsat článek dá některým autorům dost práce. Já patřím mezi ně. Bohužel poslední dobou se mi několikrát stalo, že editor anonymně zvaný Tým Médium.cz sice článek takzvaně schválil, ale nezviditelnil ho pro čtenáře. To znamená že pokud někdo nezná přímou webovou adresu článku, tak ho ani nenajde a nemůže si ho přečíst. Přitom Médium.cz neustále inzeruje, že stačí mít účet na Seznam.cz a můžete začít psát.

Foto: Tomáš Němec/vlastní

Buzerace 1

Články jsou však špatně čitelné, protože Tým Médium.cz do nich vkládá plošné reklamy. Někdy jsou reklamy slovní, někdy jsou obrázkové. Ale rozhodně dělají čtení textu nepřehledným. Možná, že články kontroluje umělá inteligence, možná, že je formálně kontroluje živý člověk, který se skrývá za značkou Tým Médium.cz. Ukážu to na příkladu mého včerejšího článku, který anonymní editor Tým Médium.cz sice označil jako zkontrolovaný, ale nezařadil ho do žádné rubriky, a tím se titulek článku neobjevil na takzvané hlavní stránce Médium.cz a čtenáři se ani nedověděli, že existuje.

Zde je titulek mého včerejšího článku:

Foto: Tomáš Němec/vlastní

titulek

Ačkoli článek nebyl takzvaně zařazen na hlavní stranu Médium.cz, to znamená že je v podstatě neviditelný pro běžného čtenáře, vložil do něj tým seznamů dvě plošné reklamy.

první reklama

Foto: Tomáš Němec/vlastní

Reklama 1

druhá reklama

Foto: Tomáš Němec/vlastní

Reklama 2

Vůbec nechápu, k čemu je dobré vkládat reklamy do článků, které stejně téměř nikdo neuvidí.

Médium.cz se chlubí tím, že autoři publikující na tomto portále mohou vydělávat podílem na reklamách zobrazených v jejich článcích, pokud počet zobrazení všech článků přesáhne číslo 100000.

Já rozhodně nepublikuji na Médium.cz proto, že bych si tím chtěl vydělávat peníze. Publikuji proto, že chci něco sdělit. Nevím, zda dokážu vždycky dodržovat pravidla, na která Médium.cz stále odkazuje. Pravidla jsou obsáhlá a nejasná, něco podobného jako pravidla na facebooku. Ale nevidím smysl editorské práce v tom, že editor nastaví čitelnost článku tak, že ho nikdo nevidí.

Je pravda, že za dva roky, kdy na Médium.cz. publikuji, mě Tým Médium.cz nesmazal žádný článek. Ale u mnoha udělal to, že je prostě nikdo nenašel, pokud je cíleně nehledal nebo pokud já jsem mu nezaslal přesný odkaz.

Médium.cz neustále pobízí autory, aby se snažili dosáhnout oněch 100000 zobrazení, kdy jim umožní jakousi smlouvu, pomocí které by mohli začít vydělávat na reklamách, které jsou zobrazeny v jejich článcích. Přitom stále v autorské administraci upozorňuje autory, že počty zobrazení nemusí být správné.

Foto: Tomáš Němec/vlastní

Nefukční statistika

Každý měsíc mě Tým Médium.cz zasílá e-mailové upozornění, kolika zobrazení moje články ten měsíc dosáhly a kolik zobrazení mi zbývá do oněch podle Týmu Médium.cz vytoužených 100000 zobrazení.

Foto: Tomáš Němec/vlastní

Výzva

Foto: Tomáš Němec/vlastní

Výzva 2

Vážený Týme Médium.cz, v jednom z pořadů Petra Koubského, vědeckého novináře, který se zabývá vývojem internetu a publikací na něm, jsem se dozvěděl, že portály jako je Médium.cz nebo Seznam.cz potřebují množství bezcenného obsahu, do kterého mohou vkládat reklamu, aby nemusely přikročit ke zcela placeným službám. Firma Seznam.cz mě v roce 2011 zrušila osobní blog. O blozích na Seznamu se původně psalo, že jsou to něco jako deníčky na celý život. Na Seznamu však vydržely pouhých 6 let. Pravdou je, že tehdy do nich Seznam.cz nevkládal reklamy. Proto mu nic nevynášely, a byly pro něj ztrátové. Velice mě to mrzelo, i když se mi obsah podařilo tehdy překopírovat k jinému poskytovateli.

Docela dobře chápu, že účelem platformy Médium.cz není místo pro svobodnou publikaci, ale způsob, jak by firma Seznam.cz mohla zajímavě opentlit reklamy svých inzerentů. Opentlit zadarmo, protože jsem přesvědčen, že většina autorů, kteří zde publikují zdarma, nedosáhla oněch požadovaných 100000 zobrazení a že ani podíl z reklam u těch, kteří toho dosáhli, nebude nijak závratný. Ale aspoň byste mohli chápat, že za většinu autorů ještě nepíše umělá inteligence, a bylo by dobré, kdybyste s autory, kteří sem píšou zdarma a do jejichž článků vkládáte reklamu, ze které oni nic nemají, protože nepíšou pro zisk, tedy abyste s těmito autory jednali aspoň lidsky uctivě a nikoli strojově necitlivě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz