Článek
Je škoda, že tento článek zřejmě psal někdo z majitelů RK, jako další obhajobu svých přešlapů. Pokud někdo bude mít zkušenost s více makléři, tak musí dojít k závěru, že max 2-3 % z nich jsou kvalitní, féroví, kompetentní, zvládají sociální pravidla, umí respektovat své klienty, mají připravené férové smlouvy a nebo se o nich dá jednat, a neskáčou klientům do řeči.
Za běžný, a jeden z prvních negativních signálů, je telefon na inzerát s prosbou majitele: „RK prosím nevolat“ a nebo, že vás makléř nepustí ani ke slovu…, to je na facku.
Neustále převažuje jejich falešné sebevědomí většiny makléřů, že klienti jsou úplní neználci a podle toho se chovají ke klientům.
Dodnes je řada takových, kteří zneužívají nezkušeností klientů a nefér manipulací klientů k vlastnímu prospěchu, dokonce nad rámec běžných provizí a nebo i manipulace s majitelem, za účelem řízeného snížení ceny pro prodej v okruhu svých známých, jejich rodiny…
Mezi vrcholné přešlapy řadím dokonce veřejně prezentované nezákonné postupy při podnikatelské činnosti jednoho z majitelů jedné z největších RK, kde se tím ještě veřejně chválí. Vystupování jejich zástupců a předkládané smlouvy to jen potvrzují dodnes…
Pokud jsou majitele nebo i kupující znalí, mají možnost svých zdrojů k prověření nemovitosti a svého právníka, tak makléř je jen komplikace, která stojí zbytečné statisíce.
...nezbývá než věřit, že natrefíte na někoho z těch 3 %, kteří aspoň toto chápou a chovají se podle situace, nabízí opravdovou přidanou hodnotu a těm přeji vše nej nejen v novém roce.