Článek
Vyšehradský železniční most je pražská dominanta. Vytváří jedinečné panorama Prahy. Je správné, že je památkově chráněný. Správa železnic ho ale chce nahradit novým mostem.
Nová studie ale ukazuje, že opravit jde i s rozšířením o třetí kolej. Rekonstrukce je pro památkáře daleko přijatelnější, navíc podle autorů projektu by vyšla jen na 2,5 miliardy korun, a to včetně přístavby třetí koleje. Nový most měl podle Správy železnic stát 3,4 miliardy. Náhrada starého mostu za nový by také vyžadovala delší dopravní omezení než rekonstrukce.
Oprava mostu by zachovala původní podobu mostu, jen by rozšířila lávky pro pěší a cyklisty a upravila odvodnění. Rekonstrukce by přinesla minimální omezení provozu na mostu, protože dělníci by každý ze tří segmentů mostu postupně k opravám snesli na břeh a nahradili provizorní konstrukcí, což by vždy zabralo jen několik dní. Po zbytek času by po mostu mohly jezdit vlaky.
Opravený most by měl životnost dalších 100let. Snad tedy zvítězí návrh na rekonstrukci mostu.
Anketa
Zdroj:
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/studie-vysehradsky-most-lze-opravit-s-minimalnim-zasahem-do-provozu/2589492
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-miliardari-zaplatili-projekt-podle-ktereho-lze-zachranit-most-pod-vysehradem-263527
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-nezbourat-ale-opravit-experti-ukazali-jak-by-mohl-vypadat-prazsky-zeleznicni-most-s-treti-koleji-40495292