Hlavní obsah
Názory a úvahy

Česká pošta poněkolikáté aneb Nikdo nezvonil, ale přesto tu byl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Andretti Brown / Creative Commons / pexels.com

Už se vám stalo, že jste byli celý den doma, protože jste čekali, že vám Česká pošta něco doručí? Nikdo ale nedorazil, přesto jste ve své poštovní schránce objevili oznámení o tom, že jste nebyli zastiženi a balíček máte uložen na poště?

Článek

Česká pošta se poslední dobou v médiích probírá zejména v souvislosti s rušením značné částí svých poboček. Tomuto tématu se zde ale věnovat nebudeme. Nás zajímá úroveň kvality služeb národního doručovatele. A tento stav je někdy opravdu velice tristní.

Už jste někdy čekali snad v nekonečné frontě na poště ve vašem městě nebo obci? To asi každý z nás. Představa, že některé pobočky budou zrušeny a do mé pošty se nahrnou davy z okolních zrušených pošt, mě děsí. Nebo se naopak já budu muset spolu s davem z mojí pošty nahrnout někam jinam.

Takové čekání na hlavní poště v Jindřišské ulici vydá na celodenní dovolenou. Při odběru lístečku sice vidíte, že jsou lidé vyvolávání signalizací na základě několika řad čísel, ale když se podíváte kolem sebe, je vám jasné, že se v první stovce nenacházíte. Ale když to, co tu máte uloženo, skutečně potřebujete, tak vám nic jiného než to tu vystát, nezbyde.

Proto si spousta lidí radši objedná balíček nebo zásilku do pohodlí domova. Dopravní služby České pošty nejsou levná záležitost a navíc jsou mnohdy časově neflexibilní. Já si pravidelně beru home office, abych mohl na zásilku od České pošty v klidu vyčkat doma. A čekám třeba celý den. S otráveností v hlase v sedm hodin večer konstatuji, že již asi nikdo nepřijede, že asi zase prostě nestíhali.

Trochu rozladěného mě ani nenapadne, že by se mohl opakovat scénář, který se stal již několikrát. A nejen mně. Podobnou zkušenost má více známých z mého okolí i z jiných měst. Po chvilce váhání zajdu prověřit, zda nemám něco ve své poštovní schránce. A skutečně. Je to tam.

Ve schránce mám informaci o tom, že jsem nebyl zastižen a můj balíček byl tím pádem uložen na poště, do jejíž spádové oblasti moje bydliště patří. A opět mi hlavou šrotují myšlenky o tom, jak se ten pošťák dostal do vchodu, proč je pro něj lepší rovnou hodit lísteček a o víc se nestarat. A pak mi to teprve dojde. Já si budu muset vzít tu celodenní dovolenou a jít si vystát několika hodinovou frontu na naši poštu. Snad ještě nezrušili ty okolní pobočky a stihnu to za ten jeden den.

Jak se něco takového ale může stát? Jak si to může vůbec někdo dovolit? Celý den čekáte a pak dostanete takovouto informací. Je škoda, že se řeší restrukturalizace něčeho, co už pěknou řádku let nefunguje tak, jak má. Asi právě proto vzrůstá obliba jiných dopravců jako je DPD nebo PPL. Jistotou pro bezpečný odběr bez většího čekání jsou pak odběrová místa, například Zásilkovny nebo Balíkovny. Díky za to, že existují.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz