Hlavní obsah
Aktuální dění

Česká televize děkuje vytočeným divákům za poplatky a Prima zakázala přetáčení reklam. Co bude dál?

Foto: Seznam.cz

Koncesionářský poplatek České televizi, který by měl hradit každý, kdo má doma televizor, přestože se na tuto stanici nedívá, irituje Česko. ČT naštvaným divákům za tyto poplatky děkuje téměř v každém pořadu své produkce. Kdy lidem dojde trpělivost?

Článek

Je to trochu paradoxní situace, kdy vlastník televizního přijímače odvádí koncesionářské poplatky veřejnoprávní televizní stanice, kterou třeba ani vůbec nesleduje. Sledujete naopak ty komerční stanice, které ale přeci mají příjem z reklam. Jenže Česká televize se už dávno jako veřejnoprávní televize nechová.

Tvorba České televizi je čím dál více komerční. Reklamy sice do svých pořadů neumisťuje, ale mezi pořady jich odvysílá také celkem dost. Koncesionářský poplatek tak není jediným zdrojem jejich financí. Přesto vzrostl až na současnou výši 135 Kč za měsíc. Ale za co? Spousta diváků si stěžuje, že většina produkce ČT je nekvalitní a nedá se na ni koukat.

Zřejmě proto si Česká televize chtěla diváky usmířit a téměř do každého pořadu své produkce vkládá během jeho vysílání titulku, že děkuje divákům za to, že hradí tento poplatek, protože bez něj by tento pořad nikdy nevznikl. Divák, který pak půl večera u televize nadává, co že to zase ta ČT natočila, a pak mu tam vyskočí tento text, nevěří svým očím. Natáčení tohoto pořadu, o jehož kvalitách pochybuje od samého začátku, pomáhal spolufinancovat. No není to k naštvání?

A poplatek se zdá České televizi příliš nízký a bylo by potřeba je zvednout, protože náklady na provoz této stanice jsou velmi vysoké. Jak dlouho si to lidé nechají líbit? Záměrně zde ani nehovoříme o názoru podstatné části obyvatel Česka, která veřejnoprávní Českou televizi označuje za stanice, kde svoboda slova nemá místo a kde jsou zvýhodňovány některá politická a názorová uskupení. To by si veřejnoprávní televizní stanice ale vůbec neměla dovolit. Vždyť ji přece platí všichni.

Ostatní televizní stanice, tedy ty komerční, mají hlavní zdroj příjmu z reklam. Těch je na nich opravdu požehnaně. Vyskytují se jak mezi pořady, tak i v průběhu pořadu, a to i několikrát v závislosti na stopáži.

Jenže v současné době má spousta občanů České republiky zakoupeny nejmenované televizní produkty, které jim umožňují si určitý balíček televizních stanic a všech jejich pořadů za určité období pouštět zpětně. Obvykle je to týden zpětně, ale může to být i déle. Za tuto službu samozřejmě platí až několik stovek korun měsíčně navíc.

Tím, že má divák možnost pouštět si pořady zpětně, může je i libovolně přetáčet. Přetáčet tedy může i reklamní spoty, a televizní stanici tak mohou klesat příjmy z reklamy. A televize Prima přišla s tím, že je ten pokles tak znatelný, že je s tím třeba něco dělat.

Od loňského roku tak není možné reklamu v pořadech televize Prima přetáčet, přestože se jedná o zpětné sledování v rámci produktu, který si platím, a je třeba shlédnout její podstatnou část. To se samozřejmě opět nelíbí spoustě zákazníků společností poskytujících tento produkt, neboť jejich motivací mohla částečně být právě možnost přetočit si reklamu a netrávit u sledování dvouhodinového pořadu tři nebo i více hodin.

Možnost přetáčení reklam by měla být opět dostupná, ale bude za ni účtován další poplatek. Není to už trochu moc? Pokud máme za pořady, kterých nám v televizní servírují jeden za druhým, platit, tak by tyto pořady měly mít nějakou úroveň. Bohužel právě ta jde v poslední době od desíti k pěti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz