Hlavní obsah
Lidé a společnost

Dostal jsem pokutu od dopravního podniku, i když jsem si koupil jízdenku. A to kvůli zpoždění spoje

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pawel L. / Creative Commons / Pexels

Začnu tím, že načerno nikdy nejezdím. Vždy si svou jízdenku řádně zakoupím, většinou online prostřednictvím mobilního telefonu. Tentokrát jsem ale od pražského dopravního podniku dostal pokutu i tak.

Článek

V mládí jsem asi párkrát načerno jel. Už je to mnoho let zpátky a vždy to byla jedna, nebo dvě zastávky. Neměl jsem totiž tenkrát lítačku a ani dnes ji nemám. Přestože v Praze pracuji, dojíždím do hlavního města vlakem na hlavní nádraží a pohybuji se většinou v jeho okolí. Občas se ale potřebuji dostat někam po Praze, a tak mi nezbyde nic jiného, než si vstupenku zakoupit.

To jsem udělal i minulý měsíc, kdy jsem se potřeboval dostat ze Staroměstské na Strašnickou. Jízda trvá běžně 12 minut, tak jsem si samozřejmě zakoupil jízdenku na 30 minut za 30 Kč. Bylo to přece jen pár minut cesty.

Došel jsem na Staroměstskou a jízdenku jsem si v aplikaci PID Lítačka aktivoval. V momentě aktivování vám začne běžet odpočítávání dvou minut do začátku platnosti. Za to jsem už na Staroměstské dostal napomenutí od revizorů, že když jízdenku aktivuji, musím ještě ty dvě minuty čekat před turnikety, než vstoupím na jezdící schody. Hádat jsem se s nimi nechtěl, přešel jsem to tedy s díky za upozornění.

V metru jsem slyšel hlášení, že část metra A je uzavřena a vlak tak končí ve stanici Želivského, což je pouze jedna stanice před mou požadovanou Strašnickou. Říkal jsem si, že to snad zase nebude tak strašné se přesunout nadzemní dopravou po trase té jedné stanice metra.

Když jsme dorazili do zastávky Želivského, zbývalo mi z doby platnosti jízdenky již jen patnáct minut. Zdejší okolí moc neznám, a tak jsem chvíli hledal, odkud mi tak ta tramvaj může jet. Když jsem zastávku tramvaje našel, vyhledal jsem si spoj a čekal. Jenže se zpoždění tramvaje protahovalo a nakonec přijela skoro s desetiminutovým zpožděním.

Ze zastávky Želivského to pak bylo ještě dalších šest minut na Strašnickou. Když jsme přijížděli do této stanice, objevil se v tramvaji revizor. Vytáhl jsem mobilní telefon, abych mu ukázal svou jízdenku. On se na mě ale jen podíval s potutelným úsměvem a se slovy, že chce vidět platnou jízdenku, nikoli propadlou. Překvapilo mě to, čas jsem vůbec nevnímal, ale kvůli uzavření části trasy metra A se mi jízdní doba protáhla. Jízdenku jsem měl už 4 minuty propadlou.

Situaci jsem mu vysvětlil. O uzavírce metra dobře věděl, ale dle jeho slov to není důvod k tomu, abych jezdil bez platné jízdenky. No kdybych věděl, že bude jízda trvat 35 minut namísto pouhých 12 minut, tak bych si určitě koupil tu dražší, která platí po dobu 90 minut. To jsem ale samozřejmě dopředu vědět nemohl.

Byl neoblomný. Moje vysvětlení ho nezajímalo. Dal mi pokutu ve výši 1000 Kč. Nechtěl jsem v tu chvíli nic platit, a tak jsem mu řekl, ať mi vypíše nějaký papír, se kterým si dojdu na dopravní podnik. Měl jsem v plánu jim to tam vysvětlit. Nedal se odbýt a pokračoval s tím, že pokud mu nezaplatím hned, tak to pak už nebude jen tisícovka, ale patnáct set.

No, nechtělo se mi do toho, ale raději jsem pokutu uhradit. Jen mě mrzí, že si nedal vysvětlit, proč taková situace vznikla. Mé vysvětlování poslouchal jen na jedno ucha a vstřícnost absolutně postrádal. Příště si dám při cestování po Praze větší pozor, aby mi náhodou kvůli zpoždění nevypršela platnost jízdenky. Stejně se ale domnívám, že o zpoždění by měla být platnost jízdenky prodloužena, protože já jsem si zakupoval jízdenku za účelem cesty z bodu A do bodu B, která měla trvat 12 minut.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz