Hlavní obsah
Lidé a společnost

José uchvátil v talentové soutěži tisíce českých žen. V rozhovoru nám prozradil, na co se chystá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Se svolením José Freedom

Pohledný účastník talentové soutěže José si získal pozornost nejen celé poroty, ale i tisíců divaček u televizních obrazovek. Proč ale přijel do Prahy a co má v plánu po soutěži? Můžete ho někde vidět? Na to všechno jsme se ho zeptali.

Článek

José Freedom je jeho pseudonym, vlastním jménem je José J. Jiménez. Narodil se na Vánoce roku 1994, takže mu letos bude 29 let, na karibských ostrovech Trinidad a Tobago. Jeho matka je hispánského původu a otec Afričan. Byl tak od dětství vystaven směsici kultur jeho rodičů, což mu ale v jeho životě bylo následně ku prospěchu.

Foto: Se svolením José Freedom

Pochází z chudé rodiny, takže se spolu s rodiči mnohokrát stěhoval za prací z místa na místo. To ho však naučilo se rychle přizpůsobit v novém prostředí a soustředit se na to, co pro něj bylo opravdu důležité. José byl velmi ovlivněn svojí starší sestrou Melissou, která se často zapojovala do školních aktivit, jako byly pěvecké sbory, a účastnila se i pěveckých soutěží. Po jejím vzoru se do toho malý José pustil již v 9 letech. Nejprve zpíval jen na školních akcích, později se ale zúčastnil soutěže Calypso, což je domorodá pěvecká soutěž v hudebním směru typickém pro jeho rodné ostrovy.

V Trinidad a Tobagu vystudoval akademii múzických uměním, kde obdržel titul bakalář v oboru výtvarného umění. Aby se ale uživil, svůj sen dělat hudbu a zpívat musel na několik let odložit stranou. Stal se tanečníkem. Několik let pak vystupoval v doprovodných company tamních i mezinárodních umělců. V tanečním světě se postupně dostává na svůj životní vrchol. Stává se choreografem jednoho z největších ostrovních tanečních souborů, připravuje mladé studenty na jejich taneční vystoupení.

V roce 2019 se se svojí láskou, taktéž tanečnicí pro významného karibského umělce, vydává na svou dobrodružnou cestu do Evropy. Míří na Slovensko. Jenže přichází koronavirová pandemie a José se během její druhé vlny v prosinci 2020 stěhuje do Prahy s plánem, že svůj národní tanec a domovinu přiblíží českému obyvatelstvu.

Foto: Se svolením José Freedom

My jsme Josému položili několik otázek.

Proč ses přestěhoval zrovna do Prahy? Co tě sem táhlo?

Přestěhoval jsem se sem z lásky. Je to opravdu takhle jednoduché. Byl jsem strašně zamilovaný a byl jsem si jistý, že ona je pro mě tou pravou. Měli jsme společný cíl. Vybudovat zde komunitu Soca, našeho národního tance, a společně šířit povědomí o něm celou Evropou. Bohužel náš vztah nevydržel.

Máš v plánu v Praze zůstat, nebo je to pro tebe jen další přestupní stanice?

V dohledné budoucnosti se nikam stěhovat nehodlám. Moje začátky byly v Praze sice velmi obtížné, ale na začátku letošního roku jsem potkal tolik neuvěřitelně skvělých lidí, od kterých jsem dostal velké množství podpory, povzbuzení i lásky, že to neumím slovy ani popsat.

Foto: Se svolením José Freedom

Co tu plánuješ dělat? Stále se chceš věnovat tanci?

Moje plány se od mého příjezdu do Prahy vzhledem k okolnostem výrazně změnily. Teď však cítím, že to, co chci dělat, je to, co jsem chtěl dělat celý život a co mě bude naplňovat. Hudba a zpěv, karibský ostrovní pop a afropop. Chci tyto žánry představit zdejším lidem a budu rád i za spolupráci s českými i evropskými umělci. Moje srdce prostě patří pódiu, kde chci dát mým fanouškům to, co ještě nikdy nezažili. Ve spojením s mými tanečními dovednostmi to bude něco neuvěřitelného.

Co bylo impulsem k tomu, aby ses přihlásil do soutěže Česko Slovensko má talent?

Mám několik přátel, kteří se mi o soutěži zmínili, když mě slyšeli zpívat, ale myslel jsem, že jde o Superstar. Kdo mě ale přesvědčil, abych se přihlásil, byla paradoxně matka mojí bývalé přítelkyně. I když se to zdá neuvěřitelné, máme spolu velmi dobrý vztah. Jednoho dne mi přeposlala odkaz na přihlášení do této soutěže s tím, že bych se měl přihlásit. Dodala mi odvahu. A tak jsem to udělal.

Čeho bys chtěl ve svém životě dosáhnout?

V první řadě chci vyhrát tuto soutěž. Opravdu moc. Držte mi palce. Ale mám ještě jeden sen. Zúčastnil jsem se letos festivalu Colors of Ostrava. Jako návštěvník. Jediné, co jsem mohl dělat, bylo tam stát a představovat si sebe a moje tanečníky z uskupení The Hurricanes, jak to pódium rozsvítíme a předvedeme úžasnou show. Takže můj sen, i když třeba přijde někomu bláznivý a nereálný, je místo na jedné z hlavních stage příštího ročníku tohoto festivalu.

Jinak chci v životě dosáhnout přijetí mé osoby jako umělce. Chci se vyvíjet společně s mým týmem, inspirovat své fanoušky a dělat je šťastnými, být hrdý na to, co jsem dokázal. Něco, co sice není hmotné, ale právě proto to může být extrémně silné, může to prolnout kultury a sjednotit lidi.

Můžeme tě někde vidět naživo?

Ano. V prosinci budu slavit svoje narozeniny a s tím bude spojený můj první oficiální koncert v Praze. Všechny detaily budu postupně zveřejňovat na mých sociálních sítích. Nejaktivnější jsem na Instagramu. Takže jste všichni srdečně zváni.

V současné době dostávám desítky zpráv od českých žen. Nabízejí mi sňatek a jiné bláznivé věci. Já jsem ale za každou takovou zprávu rád a velmi si jí vážím. Snažím se odpovídat na co největší množství z nich, abych nikoho nezklamal. Doufám, že je jednou všechny uvidím na svojí show. Chci a budu rozdávat to nejlepší ze sebe. Takže jestli mě někde uvidíte nebo potkáte, klidně přijďte blíž a pozdravte mě.

Foto: Se svolením José Freedom

Josému děkujeme za rozhovor a jen připomínáme, že tento mladý multitalent postoupil v soutěži Česko Slovensko má talent do dalšího kola, takže pokud vás zaujal, můžete mu i nadále fandit.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz