Článek
Muzikálový večer StarDance sliboval velkou podívanou. Muzikálové písně totiž patří k těm nejkrásnějším a nejromantičtějším. Navíc se tentokrát o aranžmá nestarala živá kapela, která má pravidelně na starosti hudební podklady na pozadí tanců. Písně byly pouštěny ze záznamu a v originále. O to větší byl prožitek z těch největších hitovek českých i světových muzikálů.
A večer otevřela ve velkém stylu Lucie Vondráčková s Lukášem Bartuňkem. Vybrali si totiž jednu z nejikoničtějších skladeb muzikálu Moulin Rouge. Jejich taneční vystoupení bylo jako vystřižené z divadelních prken americké Broadwaye. Doprovázeli je čtyři další tanečníci a celá scéna působila jako skutečný muzikál. A za svůj tanec sklidila Vondráčková jen chválu, což po několikanásobné kritice v pořadu už potřebovala jako sůl.
Jana Paulová odtančila svůj quickstep v nádherném kostýmu, ale působila u toho poněkud rozpačitě. V detailním záběru bylo vidět, že svému tanečnímu partnerovi Robinu Ondráčkovi minimálně jednou šlápla na nohu, respektive o ni zakopla. Během celého vystoupení navíc působila doslova odevzdaně. Ondráček ji tahal po parketu jako spící panenku. Celkový dojem sice vzbudil pocit elegance, po taneční stránce toho ale Paulová moc nepředvedla.
Martina Ptáčková opět dokázala, že na trénincích musí trávit mnohem více času než ostatní soutěžící. Na začátku jí tanec vůbec nešel, ovšem každý týden dělá neuvěřitelné pokroky. Stále má určité mezery, ale na kickboxerku bez vztahu k tanci už předčila sama sebe. Dominik Vodička, jak je jeho zvykem, vymyslel nádhernou choreografii, tentokrát na motiv ukřižování z muzikálu Jesus Christ Superstar. A ta Ptáčkové sedla. Jen toho tance tam moc nebylo.
Muzikál ze střední vtrhl na jeviště s Martou Dancingerovou a Martinem Prágrem. Představení ze školních lavic bylo plné cha-chy, lezení po židlích, skoků do náruče a úžasně přesvědčivého výkonu herečky a tanečníka. Na závěr tance spadla Dancingerová Prágrovi volným pádem do náruče. Byl to jeden z nejpovedenějších tanců večera, což už se u toho páru stává zvykem. I tentokrát tak Marta Dancingerová odbornou porotu ani diváky u televizních obrazovek nezklamala.
Patrik Hartl si snad každý další tanec před diváky užívá víc a víc. Přinejmenším na to vypadal jeho natěšený výraz před tancem a následně i euforie během celého vystoupení. A dokonce tam byl i tanec, jehož absence mu bývá často vyčítána. Standardní tance totiž Hartlovi sedí daleko více než latina. Ve společenských šatech vypadá i s úsměvem od ucha k uchu seriózně.
Po tanci tradičně následoval rozhovor s Markem Ebenem, kterého se moderátor po minulém týdnu, kdy si z něj Hartl dělal legraci, velmi obával. Vše nakonec ale proběhlo v poklidu a ještě jsme se dozvěděli, že Patrik Hartl miluje lid.
Adriana Mašková vymyslela pro Filipa Blažka, který měl zatančit rumbu, choreografii sice nádhernou, ale prakticky bez tance. Vše to bylo pouze o výrazu a dojmu. Diváci si toho možná nevšimnou, ale porotci jsou na to dost hákliví. A podle toho to vypadalo i s hodnocením.
Pořad uzavřel Oskar Hes s Kateřinou Bartuněk Hrstkovou s nelehkou úlohou. Tento týden musel excelující pár předvést přesvědčivý quick step. A to se skutečně povedlo. Kdyby divák nevěděl, že Oskar Hes je herec, vůbec by nepoznal, že to nebylo vystoupení složené z profesionálních tanečníků. Tohle byl rozhodně zlatý hřeb večera.
V pátém díle StarDance nebylo žádné vystoupení tanečního páru vyloženě špatné. Každý tanec měl skvělou atmosféru a dokázal diváky u televizních obrazovek potěšit. Je vidět, že v soutěži zůstali už jen opravdoví nadšenci.
Zpracováno na základě:
a na základě sledování pátého dílu XIII. řady StarDance (Česká televize, 9. 11. 2024)