Hlavní obsah
Internet a technologie

Operátoři to stále zkouší aneb požádám o jednu věc a půl hodiny odmítám dvacet dalších

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Yan Krukau / Creative Commons / Pexels

Číslo na svého mobilního operátora někdy vytočil asi každý z nás. Občas totiž potřebujeme upravit nastavení našich služeb, změnit tarif, nebo se jen na něco zeptat. V poslední době to však stojí hodně času. Operátoři se totiž neskutečně podbízejí.

Článek

Před pár dny jsem musel volat na operátora, abych své babičce zařídil přechod od předplacené karty na paušál. Zkrátka jsme chtěli babičku ušetřit neustálého dokupování dobíjecích karet a strachu o to, zda má ještě dostatek kreditu. Babička totiž prakticky netelefonuje, jen v nejnutnějších případech. Voláme jí především my. A tak ani nestihne vyčerpat zakoupený kredit a musí dokupovat další, aby jí zbylé peníze nepropadly.

Vzhledem k tomu, že máme možnost si ji připojit do naší rodinné sítě v rámci zaměstnaneckého benefitního programu, sehnali jsme jí velmi výhodný tarif u nejmenovaného operátora, kde zaplatí jen pár desítek korun měsíčně a má v tom spoustu minut volání a textových zpráv SMS.

Když jsem tento požadavek sdělil operátorovi, který se mi na lince ozval, bylo chvíli ticho, pak to pokračovala mumláním, které přešlo k otázce. Operátor na mě vyrukoval s tím, že takový tarif není příliš výhodný z hlediska průměrné ceny hovoru za minutu a že by měl pro mě výhodnější nabídku.

Trvalo skoro pět minut, než se mi povedlo mu vysvětlit, že tarif za 350 Kč pro babičku, která neprovolá ani tu stovku, je opravdu nesmysl. Přesto se stále snažil oponovat tím, že je tam ale ještě několik giga internetu. To už mi přišlo opravdu k smíchu, protože babička neumí pořádně poslat ani SMS a v mobilu se k internetu nemá možnost připojit, prakticky ani neví, co to internet je.

Když tedy operátor na lince svolil, že mi pro ni nastaví tento tarif, oddechl jsem si. Jenže během nastavování tarifu se začal dotazovat na náš pevný internet. Řekl jsem, že ten máme vysokorychlostní a za velmi výhodnou cenu, kterou nemůže nic překonat. Nedal se odbýt a několikrát mě vyzval a nutil mě k odpovědi, kolik že to tedy vlastně za ten internet platíme. Přestal s tím až v momentě, kdy jsem mu řekl, že mu tuto částku sdělovat nebudu.

I tak ale pokračoval dále s tím, že nabídka od něj bude mnohem výhodnější. V tu chvíli už mi opravdu docházela trpělivost. Bývám za každých okolností milý, ale tady už jsem mu podrážděně musel vysvětlit, že opravdu nic jiného nechci.

Strávit totiž s nastavením jednoduchého tarifu přesně 26 minut a nějaké ty vteřiny je opravdu neskutečné. Chápu, že mají operátoři v popisu práce nabízet další služby svým stávajícím zákazníkům. To je logické. Ale nabídka takových služeb by měla být vhodná, nikoli náhodně střílená od boku. A už v žádném případě by neměla působit vlezle či dotěrně. Zkrátka by neměla volajícího obtěžovat. To se o nabídce mého operátora v posledním hovoru říci nedá. Proto si určitě příště zase všechno nastavím přes mobilní aplikaci a volat budu opravdu pouze v případě, kdy to bude nezbytné, což byl i tento případ. Bohužel.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz