Hlavní obsah
Umění a zábava

V dalším díle seriálu Iveta nám tvůrci zase lžou: Zkreslují nevěru, pokus o sebevraždu i únos

Foto: David Sedlecký / Wikipedia Commons / CC BY-SA 4.0

Druhý díl druhé řady minisérie Iveta zpracovává velmi těžké období Ivetina života v první polovině 90. let. Iveta má vztah, který ji neuspokojuje, a tak hledá lásku jinde. Bylo to ale skutečně takhle, nebo si s námi tvůrci zase jenom tak hrají?

Článek

Hned úvod druhého dílu nám ukazuje sestřih událostí z předchozí epizody, kdy se Ivetě konečně splnil sen a zazpívala si s Karlem Gottem. Ukazuje nám zejména scénu, ve které si Ladislav Štaidl Ivetu prakticky stěhuje do svého domu. Vypadá to tedy, jako by se Ivetě splnilo všechno, co si ve svém vztahu přála. Jenže hned vzápětí jsme svědky hádky mezi oběma milence. Ivetě totiž vadí, že Ladislav se vrací domů k rodině a netráví s ní více času. Polemizovat nad tím, že se postavám, které mají předobraz ve skutečně žijících osobách, kladou do úst slova, která nikdy pravděpodobně neřekli, řešit nebudeme.

Na diváka, který ale příběh Ivety nezná, může tento úvod působit poněkud zmatečně. Během necelých dvou minut se totiž podíváme na to, jak je Iveta Bartošová po boku Štaidla a na jevišti s Gottem šťastná, stihneme ale celé to štěstí zničit velkou hádkou a ještě se přesuneme na filmový plac uprostřed natáčení filmu Svatba upírů. A to doslova během 120 vteřin.

Pak už máme možnost sledovat sbližování Ivety s jejím hereckým kolegou Rudolfem Hrušínským nejmladším. Iveta v jeho společnosti opět působí šťastně, jako kdyby byla svobodná a žádný Štaidl jako by vůbec neexistoval. Tak to ale ve skutečnosti nebylo. Přestože mezi Ivetou a Rudolfem Hrušínským došlo k milostnému vzplanutí, Iveta stále milovala svého životního partnera.

Ladislav Štaidl se o poměru Bartošové s Hrušínským dozvěděl a s Ivetou se na čas rozešel. Když se k ní vrátil, zakázal jí, aby se účastnila premiéry filmu Svatba upírů, ve kterém hrála, protože by se tam opět s Hrušínským potkala. Teprve v dalším roce pak Štaidl odjíždí na několik měsíců do Ameriky. To ale seriál vůbec nezmiňuje.

Seriál to zpracovává úplně jinak. Štaidl se s Ivetou mezi řádky rozchází a do Ameriky chce odjet ihned. Jenže se na poslední chvíli do svého bytu vrací, protože má podezření, že si Iveta chce ublížit. O Ivetině pokusu o sebevraždu se sice opravdu spekulovalo, časově to však do sebe vůbec nezapadá.

Ladislav Štaidl si odjezd do Ameriky, kam má odletět na tři měsíce, posouvá jen o pár dní, podle seriálu se tam nachází ale i na přes rok v květnu, kdy Ivetu navštíví nezvaný návštěvník. Iveta jeho odjezd bere jako zradu a v záchvatu si ostříhá své dlouhé vlasy.

U Ivetiných dveří pak zazvoní pracovník telekomunikací a jí se promění celý život. Ve skutečnosti Iveta obvinila příchozího Romana Třísku z toho, že ji unesl a dva týdny ji věžnil a sexuálně zneužíval. Tříska ale tvrdil, že s ním Iveta odešla dobrovolně. Soud mu dal za pravdu. V seriálu je to ale znázorněno tak, že Tříska Ivetě skutečně ublížit nechtěl, avšak naivní zpěvačku otupil tak, že mu věřila každé jeho slovo.

O 10 milionech, které Štaidl musel zaplatit za její návrat a mlčenlivost, příběh také nehovoří. Seriálový Tříska Ivetu prakticky v objetí předává Štaidlovi u klubu Lávka, kde má ten večer Iveta vystoupení, které po 14 dnech věznění a otupování bez problému zvládne. Tříska se s ní ještě navíc loučí, jako kdyby měl jejich vztah pokračovat.

Co tím chtěli tvůrci seriálu naznačit, není patrné. Verze skutečného případu jsou dvě. Ta Ivetina a ta Třískova. Jenže seriál vytvořil ještě třetí verzi, ve které to vypadá, že i po návratu ke Štaidlovi si Tříska myslel, že s Ivetou i nadále bude udržovat vztah. Naopak Iveta působí, že to Štaidlovi udělala jen natruc, protože ji nechal doma samotnou a odjel do Ameriky. Podle tvrzení samotné zpěvačky ji ale Tříska po zaplacení „výkupného“ vyhodil před dům a už se o ni nezajímal.

Následuje naprosto nesmyslná scéna, ve které se Štaidlův řidič snaží Ivetě namluvit, jaké má štěstí, protože nikdo jiný než Štaidl by pro ni tohle všechno neudělal. Díl končí písní, ve které Iveta Štaidlovi vyjadřuje naprostou submisivitu, jako kdyby mu patřila, a on se ujímá vlády na jejím životem.

Je pochopitelné, že některá místa v příběhu Ivety Bartošové nejsou dostatečně zmapována, ale vyplňovat tato místa domněnkami a scénami, které se ani nikdy nemuseli odehrát, posouvá seriál Iveta zase o krok dál od skutečného života naší popové princezny.

Zpracováno na základě:

a na základě sledování druhé epizody druhé řady minisérie Iveta

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz