Hlavní obsah
Krása a fitness

Vyhlídnu si parfém, objednám si ho na webu a přijde mi něco, co voní úplně jinak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Mart Production / Creative Commons / pexels

Máte rádi drahé parfémy? Kdo by neměl. Cena takových parfému ale roste do tisícovek. Ve snaze ušetřit alespoň nějakou tu korunu si často objednáváme parfémy v e-shopech. Ale jsou skutečně pravé, nebo je to fake?

Článek

Patřím mezi milovníky drahých parfémů. Sami ale dobře víte, že takový parfém bude stát v kamenné prodejně i několik tisíc korun. Existuje však novodobý trend, kterým se v posledních letech řídím i já. Dojdu si do kamenné prodejny, kde si parfém takzvaně očuchám a zjistím, který mi vyhovuje. Rád je totiž střídám a měním podle příležitosti. Vždy pak odcházím z parfumerie s mnoha papírky a mám problém udržet v hlavě, jaká vůně z toho konkrétního papírku vychází.

Parfém, který u mě nejvíce zaboduje, si koupím. Jenže si ho nekoupím v kamenné prodejně, kde jsem ho byl vyzkoušet, ale objednám ho z webu. Dříve jsem byl s některými konkrétními weby výrazně nespokojen. Přestože totiž měly skvělou reklamu a jejich tvářemi byly slavné osobnosti, pro mě to byl prostě fake. Oblíbil jsem si tak pouze jeden online obchod, ze kterého jsem začal parfémy objednávat. Jmenovat jej nebudu, ale jedná se o největší online obchod s parfémy v České republice, který má dnes již několik kamenných prodejen.

Jenže před pár lety jsem začal být nespokojen. Parfém, který mi z tohoto vyhlášeného e-shopu dorazil domů, voněl úplně jinak než ten, který jsem si vyzkoušel v kamenné prodejně. Nejenže voněl jinak, byl i daleko slabší a nevydržel. Po dvou třech hodinách byla vůně pryč. Ty, které jsem předtím zkoušel, jsem ze sebe cítil ještě druhý den.

Dovedlo mě to k přemýšlení, zda se náhodou také nejedná o fake. Zjišťoval jsem si o tom informace a srovnával. Dospěl jsem k závěru, že o fake zřejmě nepůjde, protože kdyby takto velký online obchod působící v mnoha zemích prodával falešné parfémy, jistě by se to výrobcům parfémů nelíbilo a již dávno by vzniklou situaci řešili.

Jediným přijatelným vysvětlením tak pro mě zůstává, že se jedná o originální parfémy, které jsou však nakupovány s nějakou vadou, či jsou staršího data, tedy ztrácejí svoji originální vůni, která je slabší a s přibývajícím časem se mění. To vysvětluje i cenu parfémů, která byla mnohdy poloviční. Samozřejmě je nižší cena způsobena i tím, že se jedná o e-shop, tedy odpadají náklady na kamenné prodejny, nájmy a prodavačky.

Nicméně i tak jsem z tohoto e-shopu přestal objednávat a začal zkrátka sledovat, kdy bude v kamenných prodejnách nějaká slevová akce, abych si parfém koupil. Takto jsem postupoval až donedávna, kdy jsem zjistil, že v zahraničí, například v Německu, jsou parfémy v kamenných prodejnách mnohem levnější, často se tyto ceny blíží cenám našich e-shopů.

Jezdit se mi tam kvůli tomu opravdu nechtělo, tak jsem si objednal zásilku z německé parfumerie, která kromě kamenných prodejen disponuje i e-shopem. Ušetřil jsem na tom skutečně téměř polovinu ceny. Jaké ale bylo moje překvapení, když i tento parfém byl jiný a tak trochu slabší.

Moje zklamání bylo obrovské. Už skutečně nevím, odkud bych měl parfémy objednávat, abych si udělal radost a zároveň to způsobilo co nejmenší nepříjemnosti mé peněžence.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz