Hlavní obsah
Finance

Banka klientům omylem strhla peníze. Peníze už byly navráceny

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Depositphotos

Mnoho Čechů nedávno přišlo o své peníze, jež měli uložené na svých účtech. Nešlo však o podvod, ale chybu banky.

Článek

Události247 pravidelně informují o různých podvodech, které cílí na majitele bankovních účtů. Stačí malá nepozornost a podvodníci lidem z účtu mohou během chvíle vybrat veškeré peníze. Aktuálně peníze z účtů zmizely klientům jedné z největších českých bank, Raiffeisenbank. V tomto případě však nešlo o podvod, nýbrž chybu, kterou má na svědomí přímo banka.

Banka lidem omylem strhla peníze z účtů

O nedávném incidentu informuje web TN. Mnohým klientům totiž banka z jejich účtů bez ohlášení strhla několik tisíc korun, aniž by cokoli platili. Ve svém internetovém bankovnictví to pak lidé viděli jako poplatky za různé služby, které však nikdy nevyužili ani o ně neměli zájem. A rozhodně nešlo o málo peněz. Například poplatek za expresní vydání platební karty, který Raiffeisenbank strhla mnoha lidem, činil 2 tisíce korun.

Foto: Depositphotos

Bankomat

Důvodem podle všeho byla interní technická chyba Raiffeisenbank. Zároveň, jak dále informuje server TN, nyní již by vše mělo být v pořádku a lidé by na svých účtech měli mít peníze zpět. Přestože je tak nyní problém vyřešen a nikdo z klientů o své peníze trvale nepřišel, u mnohých lidí banka tímto incidentem dobrý dojem rozhodně nevyvolala. Banka se navíc omluvila.

Podobné případy se děly i v minulosti

Nejedná se o jediný případě, kdy k něčemu takovému došlo. Například Komerční banka nedávno klientům, kteří platili patnou Visa, na terminále uvedla, že platbu zamítá, avšak peníze z účtů jim strhla. Reálně tak mnozí za svůj nákup zaplatili dvakrát, jak tehdy psaly Události247.

Foto: Depositphotos

Raiffeisenbank

Na jaře se pak s podobnou nepříjemností musela vypořádávat také další známá česká bankovní instituce, a sice Fio banka. V tomto případě sice klientům terminály platbu kartou přijaly. Banka jim však platbu strhla ne jednou, ale rovnou dvakrát. Navíc, trvalo několik dní, než celou záležitost dala do pořádku, což mnohé z poškozených klientů rozčílilo ještě víc.

Zdroj informací: TN.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz