Hlavní obsah

Čech odeslal iPhone, dorazila však lahvička šamponu. Kvůli velké chybě se mu vrátilo jen 300 Kč

Foto: 01x07x2022000 / Creative Commons Zero / Public Domain Dedication

Zásilkovna výdejní box

Člověk si říká: když posílám iPhone za několik desítek tisíc, určitě dorazí tam, kam má. Zvlášť když si na to vyberu všeobecně spolehlivou službu.

Článek

Jenže osud má někdy zvláštní smysl pro humor – a balík může místo špičkové elektroniky skončit jako lahvička šamponu za pár korun. A přesně to se stalo panu Hladíkovi, který využil Zásilkovnu přesně k tomu, k čemu má být určena, tedy k odeslání telefonu kamarádovi.

Vše proběhlo správně… a přesto přišel šampon

Pan Hladík postupoval podle pravidel: zadal zásilku do aplikace, telefon zabalil do krabičky i ochranné fólie a odeslal do příslušného boxu. Přesně tak bychom to udělali my a vy nejspíš také. Jenže místo radosti z doručeného nákupu čekal jeho kamaráda šok – v balíku bylo totiž něco jiného, konkrétně mnohem levnější kosmetika. Sice chápeme, že jakmile se balíky smíchají ve skladech, může dojít k záměně, ale u věci za 26 tisíc to opravdu zamrzí.

Hladík okamžitě reklamoval zásilku a volal i na infolinku. Podle prvotních informací Zásilkovny šlo o chybu zaměstnance při vyzvedávání balíku z boxu. Ujistili ho, že o svoje peníze nepřijde a že se všechno vyřeší. Nakonec ale všechno dopadlo úplně jinak.

Kompenzace? Jen 300 korun

Oficiální stanovisko, které přišlo později, totiž panu Hladíkovi doslova vyrazilo dech. „Zásilku se nepodařilo dohledat,“ znělo prosté oznámení. A protože pan Hladík nevyužil připojištění „Kompenzace hodnoty zásilky“, které kryje věci do 10 tisíc korun, dostane jen paušální náhradu 300 Kč plus dopravné. Hotovo, šmytec.

Naše redakce zjistila, že tento paušál je pevně zakotvený v obchodních podmínkách a po jeho odsouhlasení nemá zákazník moc šancí domoci se víc. Takže pokud si nečtete podmínky zásilky, které odesíláte, můžete s trochou smůly skončit podobně. I Český telekomunikační úřad potvrdil, že postup je v souladu se zákonem. A policie dodala totéž – právně je zkrátka a dobře vše křišťálově čisté.

Pokud balík nepojistíte, nesete riziko sami

Zásilkovna tvrdí, že situace je sice extrémně vzácná (uvádějí výskyt kolem 0,01 % zásilek), ale pokud zákazník zásilku nepojistí, bere vše na sebe. Jenomže to má i háček – limit pro pojištěné zásilky je 10 tisíc, ani tato varianta by telefon za 26 tisíc neochránila. Chtě nechtě je tak u dražších věcí lepší používat například dražší služby České pošty, které jsou schopny zásilku pojistit na mnohem vyšší částku. Připlatit si těch pár desítek korun za poštovné se podle našeho názoru v takovém případě rozhodně vyplatí.

Pojistili byste zásilku, kdybyste posílali drahou elektroniku, i když limit pojištění stejně nestačí?

Zdroj: Autorský text, dTest, TN

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz