Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Čeští zaměstnanci přicházejí o oblíbené benefity. Podle zástupkyně je využívají až příliš

Foto: Freepik

Zaměstnanci při práci

Karta MultiSport je u zaměstnanců oblíbená – umožňuje jim totiž jednou denně zdarma navštívit posilovnu, bazén nebo jiné sportoviště. Tedy alespoň teoreticky by to tak mělo být.

Článek

Náklady hradí firmy, které benefit nabízejí jako motivaci. Jenže v posledních týdnech přicházejí stížnosti, že společnost MultiSport Benefit začala některým firmám smlouvy na tyto oblíbené odměny pro zaměstnance vypovídat. A důvod? Podle zaměstnavatelů prý jejich lidé chodili sportovat až moc.

Když se benefit „nevyplatí“

„Dostali jsme výpověď bez jasného vysvětlení. Obchodní zástupkyně nám po telefonu řekla, že benefit využíváme příliš,“ popsal situaci Jan Bužík z brněnské společnosti Techmates International. Podle něj pak vedoucí obchodu potvrdil, že firma je pro MultiSport „nevhodná“ – protože se jim jednoduše nevyplatí (nicméně důkaz na to nemá, zvukový záznam nebo cokoliv podobného bohužel chybí).

Další firmy hlásí podobnou zkušenost

S podobnými stížnostmi přišla i Jana Viviane Juřicová ze společnosti Elisabeth Pharmacone: „Bylo to pro nás překvapení. Roky nabízíme MultiSport jako podporu zdraví a rovnováhy mezi prací a odpočinkem. A najednou bez vysvětlení výpověď.“ Podle jejích slov se ani v jejím případě firma nevyjádřila nijak určitě. Podle ní její obchodní zástupce prostě jen neurčitě poznamenal, že „to přišlo shora“.

Na sociálních sítích se začaly objevovat i hlasy samotných sportovišť. Naši redakci zaujala především ta, v níž si provozovatelka fitness centra stěžovala, že měla ve smlouvě klauzuli o snižování odměny při vysokém počtu vstupů. A když se proti tomu ohradila, prý jí obchodní zástupce poradil, ať v půlce měsíce jednoduše přestane karty přijímat.

MultiSport: nejde o přílišné cvičení, ale o zneužívání

Společnost MultiSport Benefit však jakoukoliv kritiku odmítá. Generální ředitel Miroslav Rech tvrdí, že frekvence využívání sama o sobě není důvodem k ukončení smlouvy. Přiznává ale, že příliš časté využívání může být signálem zneužívání – v takovém případě by to podle něj mohl osvědčit například fakt, že kartu sdílí více lidí. „Vždy záleží na kontextu konkrétního klienta,“ uvedl ještě pro vysvětlení. Připustil však, že komunikace možná nebyla úplně stoprocentní a v tomto ohledu také přislíbil nápravu.

Myslíte, že by měl MultiSport přijímat všechny aktivní sportovce bez rozdílu, nebo je logické, že hledá i cesty k úsporám?

Zdroj: Autorský text, Novinky, Facebook

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz