Článek
Jenže jak jsme zjistili, čínské MG ZS Hybrid+ dorazilo do Česka s vervou, která konkurenci docela slušně zacloumala. Posuďte sami: spotřeba kolem 5,5 litru, výkon kolem dvou stovek koní a vážně slušná výbava za fajn cenu. No řekněte sami, kdy tohle naposledy někdo nabídl?
Motor, který „nežere“, a převodovka, co si sama poradí
Pod kapotou se usadil 1.5litrový atmosférický čtyřválec pracující v aktuálně velmi populárním Atkinsonově cyklu. Sám o sobě dává 75 kW, ale když se k němu přidá ještě elektromotor se stovkou kilowattů, výsledkem je solidních 145 kW – tedy bezmála 200 koní, které byste dozajista chtěli mít. Zvláštní kouzlo celého systému spočívá v tom, že spalovák většinu času funguje jako generátor elektřiny, ale když je potřeba, klidně vám pomůže i s pohonem kol, takže se nemusíme bát nějakých nepředvídatelností na cestě.
Velkou parádu vám udělá také třírychlostní multimodální převodovka, která chytře přepíná mezi režimy a ždímá tak z dostupné energie opravdové maximum. Výsledkem je kombinovaná spotřeba pod šest litrů (přičemž se celkem v pohodě dá jezdit i kolem 5,5). V segmentu dostupných hybridů je to příjemné osvěžení, jak jsme zkonstatovali.
Rozměry auta taky neurazí – 4,43 metru na délku a kufr o objemu 443 litrů, do kterého se vejde výbava i na malou rodinnou dovolenou. Co víc si přát?
Interiér, který vás svou výbavou překvapí
Když člověk otevře dveře, čeká spíš standard, ale MG se tady podle našeho názoru utrhlo ze řetězu víc než v jakékoli jiné oblasti. Sedačky jsou pohodlné, materiály neurazí a ani vyšší postavy nebudou vzadu sedět zkroucené jako paragraf (za nás rozhodně velké plus nahoru). Dominantou samotné kabiny je pak 12,3 palcový displej, který se ovládá opravdu jednoduše.
V základu nechybí adaptivní tempomat, dvouzónová klimatizace, bezklíčové odemykání, vyhřívané sedačky a samozřejmě ani propojení s Apple CarPlay či Android Auto (podle toho, čemu dáváte přednost).
Cenovka, která konkurenci opravdu nepotěší
A kolik to všechno stojí? Právě tady se dostáváme k věci, která MG ZS Hybrid+ vystřelila do českého povědomí doslova za pár dní. Cena startující pod 600 tisíci je totiž dnes skoro rarita. A nejvyšší výbava je jen o zhruba 80 tisíc dražší – schválně, viděli jste někde lepší nabídku? My tedy ne.
Dali byste při dnešních cenách aut šanci čínskému hybridu, nebo byste raději sáhli po tradiční značce?
Zdroj: Autorský text, Businesscar, Mgmotor-czech






