Článek
Má prý jít o změnu k lepšímu a právě proto se do klasické verze – tedy nikoli do té dietní či light – začala bez většího humbuku přidávat umělá sladidla. Na etiketě sice změna napsaná je, jenže malým písmem a prakticky bez upozornění.
Nová chuť, o kterou nikdo nestál
Mnozí tak zjistí pravdu až doma, když otevřou lahev a ochutnají – stejně, jako se to stalo v redakci nám. V limonádě jsme zaregistrovali divnou pachuť – a velmi brzy zjistili, že to opravdu není špatným skladováním v obchodě. Stačilo se podívat na etiketu a bylo jasno. A podobných reakcí jsme na sociálních sítích našli dost a dost.
Někde si dokonce lidé ještě navzájem radí, ve kterých malých obchodech se dají najít poslední zásoby původní receptury. Nepřekvapí, že většinou jde o různé večerky a podobné podniky.
Proč došlo ke změně?
Podle odborníků je motiv jasný – úspora nákladů a příprava na chystanou daň z cukru, o které se v Česku dlouho mluví. Pro ty, kdo tento pojem ještě nezaregistrovali, vysvětlíme, že jde o zvláštní spotřební daň, kterou stát uvaluje na slazené nápoje (a někdy i jiné potraviny s vysokým obsahem cukru). Měla by prý chránit zdraví obyvatel a odradit je před konzumací limonád, energetických nápojů a sirupů.
A protože se samozřejmě velcí výrobci této daně obávají (nápoje by zdražila a oni by přišli o zisky), začínají do nich místo cukru přidávat různá umělá sladidla jako třeba aspartam nebo acesulfam K.
Co se stane, když zklamete zákazníky
Pro Pepsi je to ale podle našeho mínění docela riskantní tah. Značka si roky budovala pověst právě na své klasické chuti. Pamatujete si na ty různé reklamy se slepým testem, v nichž jednoznačně vítězila? Tak to už asi teď platit nebude. A vzhledem k tomu, že se změna odehrála v takové tichosti, bude většina zákazníků oprávněně naštvaná. A to prodejům rozhodně také nepřidá.
Jak se nové složení oblíbené limonády líbí vám?
Zdroj: Autorský text, ČT24, Albert, Události247