Hlavní obsah
Finance

Komerční banka ruší telefonní služby. Senioři budou muset používat internet

Foto: Depositphotos

Banky si pro své klienty chystají spoustu změn. Některé z nich však mohou zejména pro starší lidi spíš k horšímu.

Článek

Na Událostech247 jsme informovali například o české bance, která se rozhodla, že hotovosti v moderní době odzvonilo a chce se obejít bez ní. Jedná se o Partners Banku, která svůj pilotní provoz zahájila loni v listopadu. Pro veřejnost by se měla naplno otevřít během jara. O tuto novou banku byl hned ze začátku velký zájem.

Každá banka přichází s vlastními novinkami

Nová banka v podstatě zruší hotovost. Fyzické peníze si ze svých účtů sice lidé samozřejmě budou moci vybrat v bankomatech, ale přijít do banky a nechat si zde vložit hotovost na účet ale možné nebude. „Hotovostní vklady nejsou třeba, protože většina lidí dostává peníze na účet,“ uvedl ředitel Partners Banky Marek Ditz. Kromě nepřijímání fyzických vkladů banka rovněž svým klientům nebude nabízet služby internetového bankovnictví.

Psali jsme také o tom, že Komerční banka od ledna 2024 zrušila možnost zadávání platebních příkazů na papíře, ovšem až na výjimky. Na pobočce už nepřijme formuláře tuzemských příkazů k úhradě, trvalých příkazů a povolení inkasa včetně SIPO. Skončila také možnost vhodit je do samoobslužných boxů. Nadále však mohou klienti zadávat papírové příkazy k SEPA a zahraničním platbám včetně trvalých příkazů.

Rána pro klienty, kteří nepoužívají internet

Teď Komerční banka oznámila další novinku. Rozhodla se zrušit službu Expresní linka KB, tedy obsluhu účtu přes telefonní bankéře, jak upozornil web Peníze. Novým zájemcům ji nenabízí už od loňského listopadu, letos na jaře ji ukončí i pro dosavadní uživatele. Současným uživatelům banka doporučuje, aby své účty nově spravovali pomocí internetového nebo mobilního bankovnictví MojeBanka a Mobilní banka přímo ze svého mobilu, tabletu nebo počítače.

Foto: Depositphotos

Komerční banka ruší službu s názvem Expresní linka KB

To však může být velkou komplikací například pro seniory, protože ne každý umí pracovat s internetem. Někteří ho navíc doma ani nemají, takže zadávání plateb s pomocí bankéře jim bude jistě chybět. „Pro mě to problém určitě je, protože sice doma internet mám, ale jakékoliv platby se bojím zadávat. Něco špatně ťuknu a peníze jsou v tahu. Bude mi s tím muset pomoci syn, jinak nevím, jak budu některé platby zadávat,“ řekla Událostem247 paní Amálie s tím, že internet používá spíš jen ke čtení různých článků.

Zdroj informací: Peníze.cz

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz