Článek
A tak se i obchodní řetězce začaly předhánět v tom, jak udělat z nákupu co největší luxus, aby se tak řeklo. Lidl a Kaufland tak začínají do Česka zavádět technologie, které mění běžné nakupování v digitální zážitek. Doslova. Jak zjistila naše redakce, to, co dřív působilo jako scéna z budoucnosti (nebo přinejmenším někde ze zahraničí, kde jsou prostě s technologiemi o něco dopředu), se právě teď stává realitou i u nás.
Lidl: platba jedním klikem a účtenka v kapse mobilu
Lidl dlouhodobě sází na svou aplikaci Lidl Plus, kterou má dnes v telefonu přes milion Čechů. Největší letošní novinkou je funkce Lidl Pay, která má samotné nakupování značně zrychlit. A jak to funguje? Vyzkoušeli jsme to – při placení jednoduše naskenujete QR kód z věrnostní karty a platba se provede automaticky. Žádné tahání peněženky, žádné zdržování. A jako bonus se všechny slevy a kupóny započítají samy. Nic nemusíte pípat extra ani se strachovat o to, aby to „prošlo.“
Další vychytávkou jsou digitální účtenky – všechno máte v aplikaci a když bude potřeba, nemusíte uvažovat, kam jste založili ten „nepotřebný papírek z pokladny.“
Kaufland: nakupování bez front a s přehledem výdajů
Ani Kaufland ovšem nezůstává pozadu a přichází s vlastním platebním řešením Kaufland Pay, které funguje na podobném principu. A lze ho snadno spojit i se systémem K-Scan, díky kterému si zákazníci mohou sami skenovat produkty už při vkládání do košíku. U pokladny pak už jen zaplatí a je hotovo.
Kaufland navíc testuje i možnost mobilního placení přímo z aplikace, která by vás od nutnosti návštěvy pokladny osvobodila úplně. Tak uvidíme, zda se mu to v brzké době podaří.
Jak je tedy vidět, to, co ještě před pár lety působilo jako výstřelek, se dnes stává standardem. Koneckonců – kdo by neuvítal rychlejší a komfortnější nákup?
A co myslíte vy – uvítali byste nákupy úplně bez pokladen, nebo vám pořád vyhovuje klasický způsob?





