Hlavní obsah

Nakupování jako z budoucnosti: Supermarkety zavádějí nové funkce, na které je třeba si zvyknout

Foto: Rafafa1234 / Creative Commons / Attribution 4.0

Lidl

Ještě nedávno jsme si při nákupu v supermarketu vystáli frontu, hledali drobné a sbírali papírové účtenky po kapsách. Jenže právě tohle martyrium se už řadě lidí prostě absolvovat nechce.

Článek

A tak se i obchodní řetězce začaly předhánět v tom, jak udělat z nákupu co největší luxus, aby se tak řeklo. Lidl a Kaufland tak začínají do Česka zavádět technologie, které mění běžné nakupování v digitální zážitek. Doslova. Jak zjistila naše redakce, to, co dřív působilo jako scéna z budoucnosti (nebo přinejmenším někde ze zahraničí, kde jsou prostě s technologiemi o něco dopředu), se právě teď stává realitou i u nás.

Lidl: platba jedním klikem a účtenka v kapse mobilu

Lidl dlouhodobě sází na svou aplikaci Lidl Plus, kterou má dnes v telefonu přes milion Čechů. Největší letošní novinkou je funkce Lidl Pay, která má samotné nakupování značně zrychlit. A jak to funguje? Vyzkoušeli jsme to – při placení jednoduše naskenujete QR kód z věrnostní karty a platba se provede automaticky. Žádné tahání peněženky, žádné zdržování. A jako bonus se všechny slevy a kupóny započítají samy. Nic nemusíte pípat extra ani se strachovat o to, aby to „prošlo.“

Další vychytávkou jsou digitální účtenky – všechno máte v aplikaci a když bude potřeba, nemusíte uvažovat, kam jste založili ten „nepotřebný papírek z pokladny.“

Kaufland: nakupování bez front a s přehledem výdajů

Ani Kaufland ovšem nezůstává pozadu a přichází s vlastním platebním řešením Kaufland Pay, které funguje na podobném principu. A lze ho snadno spojit i se systémem K-Scan, díky kterému si zákazníci mohou sami skenovat produkty už při vkládání do košíku. U pokladny pak už jen zaplatí a je hotovo.

Kaufland navíc testuje i možnost mobilního placení přímo z aplikace, která by vás od nutnosti návštěvy pokladny osvobodila úplně. Tak uvidíme, zda se mu to v brzké době podaří.

Jak je tedy vidět, to, co ještě před pár lety působilo jako výstřelek, se dnes stává standardem. Koneckonců – kdo by neuvítal rychlejší a komfortnější nákup?

A co myslíte vy – uvítali byste nákupy úplně bez pokladen, nebo vám pořád vyhovuje klasický způsob?

Zdroj: Autorský text, Kaufland, Lidl

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz