Hlavní obsah

Novinář, který odhalil skandál KFC, prozradil své další plány: Hrozí konec značky v Česku

Foto: Alison Newman / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

KFC

Známý novinář a moderátor Jan Tuna se opět dostal do středu pozornosti – a tentokrát kvůli opravdu závažné věci.

Článek

Rozhodl se totiž přitvrdit ve svém otevřeném tažení proti síti rychlého občerstvení KFC. Po sérii reportáží o hygienických problémech a údajných zdravotních potížích zákazníků (svědectví na toto téma se mu prý sešlo na mailu nespočet) čelí Tuna snaze o zastrašení. Ale jak sám říká, „tohle na mě fakt neplatí“.

Nechtějí ho ani vidět

„Manažer přede mnou utekl, pak mi poslali přes právníky předžalobní výzvu. Snaží se mě zastrašit, ale tohle na mě fakt neplatí. Tohle zkoušely už různé jiné velké firmy a všichni své soudy prohráli. Já si za svou prací stojím a tyhle praktiky jsem za třicet let, co tu práci dělám, už zažil mnohokrát,“ popsal Tuna pro web Expres potíže, kterým musí aktuálně čelit.

Podle něj je zvláštní, že firma se nesnaží vyvrátit obsah jeho reportáží, ale napadá jen maličkosti. Například to, že zveřejnil záběry z provozoven a obličej manažera. „Kdyby chtěli napadnout u soudu samotný obsah reportáží, tak by to prohráli. Přišly by stovky svědků, kteří by potvrdili, že měli po jejich mase závažné zdravotní problémy. Ale oni celkově zvolili taktiku mrtvého kuřete a snaží se to hlavně vymlčet,“ rýpnul si Tuna se svým specifickým humorem.

„Inspekce je na tahu, ale já nekončím“

Aktuálně se čeká na výsledky kontrol ze Státní zemědělské a potravinářské inspekce, které byly spuštěny po odvysílání jeho reportáže. On sám prý nějaké informace už má, ale do vydání oficiální zprávy je ven pustit rozhodně nemůže.

Tím ale jeho boj s KFC zdaleka nekončí – jak je vidět, na tom, aby Češi jedli opravdu kvalitní jídlo, mu skutečně záleží. „Budu psát do Ameriky do mateřské společnosti. Ta třeba v Dánsku odebrala tu franšízu. Zajímalo by mě, jak oni se k tomu staví, protože ty praktiky je dost ovlivňují, mají negativní dopad na celou značku. Takže mě bude zajímat, co si centrála myslí o praktikách českého franšízanta, kterým je společnost AmRest,“ vysvětlil. Tak uvidíme, jak vše dopadne. Rozhodně mu ale v redakci držíme palce.

A co si o tom myslíte vy? Má jít novinář do tak ostrého střetu s velkou firmou, nebo je to na vás už moc?

Zdroj: Autorský text, Expres, YouTube

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz