Hlavní obsah

Oblíbená aplikace WhatsApp už nebude zdarma: Firma oznámila zásadní změny, uživatelé zuří

Foto: Freepik

Mobilní aplikace WhatsApp

Deset let jsme si žili v iluzi, že WhatsApp je taková ta aplikace, která nikdy nepodlehne reklamnímu šílenství a zůstane pro nás rychlá a zdarma.

Článek

Ona tomu víceméně napovídala i komunikace jejích provozovatelů. Jenže, jak se říká – sliby se slibují a byznys se točí. A u Mety, která WhatsApp vlastní, si právě řekli, že je čas točit opravdu pořádně. Od srpna 2025 se tak právě ve WhatsAppu začínají dít velké změny – a i když to nejdřív odnesou hlavně firmy, jsme si celkem jistí, že časem se dotknou každého z nás. Malými krůčky to totiž vždycky začíná…

Reklamy mezi zprávami

Meta to naštěstí neudělala stylem „od zítřka platíte“ – koneckonců na něco podobného už pár firem doplatilo. Místo toho na to šla pořádně mazaně. Změny oznámila potichu – jinými slovy, sdělila je hlavně investorům a odborným médiím, do mainstreamu toho šlo minimum. V oficiálních zprávách mimo jiné zaznělo i to, že WhatsApp se stane nově nejen komunikačním, ale i reklamním prostředím. To neznamená nic menšího než to, že vám firmy budou moci posílat sponzorované zprávy přímo do vašeho chatu.

Tím končí stará filozofie, podle níž byl WhatsApp hrdý na to, že je bez reklam. Meta to dnes vidí jinak a říká: „Tak obří infrastrukturu nejde dlouhodobě provozovat bez zisku.“ V překladu – bez reklamy už to neutáhneme (anebo také – tenhle potenciál bychom si vážně neměli nechat ujít).

Od slibu k realitě

Zakladatelé kdysi tvrdili, že WhatsApp bude navždy zdarma. Jenže ono se už před pár lety začínalo ukazovat, že to nejspíš nebude tak úplně pravda. První trhliny se objevily už v roce 2022, kdy Meta spustila Business API – to je placený nástroj, přes který firmy komunikují se zákazníky. Měl sice svoje mouchy a zpočátku ho využívaly především velké korporace, ale teď se otevírá i malým podnikatelům.

Meta navíc aktuálně testuje i placené „prémiové“ funkce pro běžné uživatele. Naštěstí by nemělo jít o samotné posílání zpráv – to by mělo i nadále zůstat zdarma. Ale pokud budete chtít třeba víc místa na zálohy nebo na posílání velkých souborů, budete muset chtě nechtě vytáhnout svoji peněženku. Smutné, ale je to tak.

Zůstanete u WhatsAppu i s reklamami, nebo se poohlédnete po jiné aplikaci?

Zdroj: Autorský text, TheVerge, APNews

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz