Hlavní obsah

Oblíbená pojišťovna pozastavila uzavírání smluv. Chybí jí peníze a klienti mají strach

Foto: Freepik

List papíru a pera

Životní pojišťovna Youplus překvapila své klienty i trh oznámením, že od pondělí 13. října 2025 přestává uzavírat nové smlouvy – a to nejen v Česku, ale také v dalších zemích, konkrétně na Slovensku, v Německu a Norsku.

Článek

Společnost tvrdí, že jde o čistě interní rozhodnutí, nikoliv zásah ze strany regulátora, a že se veřejnost rozhodně nemusí ničeho obávat. Znamená to v zásadě to, že pojišťovna nepřijímá nové klienty ani nerozšiřuje stávající pojistky. Jedinou výjimkou je snižování pojistných částek – to je jediná výjimka, se kterou je aktuálně možné pracovat. Cílem podle vedení firmy je „snížit riziko a stabilizovat kapitál“, a to tak, aby společnost mohla nadále bezpečně fungovat.

Kapitálová přiměřenost pod tlakem

Důvodem stopky je oslabení kapitálové rezervy. Ta sice zatím splňuje zákonnou hranici – podle zjištění naší redakce musí být alespoň 100 % –, ale podle interních pravidel Youplus už klesla pod bezpečné pásmo. Předseda správní rady Stephan Ommerborn ve svém dopise uvedl, že za rok 2024 se toto číslo zastavilo na 116 %, což sice formálně stačí, ale interní hranice pojišťovny je 130 % a přes to očividně nejede vlak, jak se říká.

„Snahy o získání tohoto kapitálu nebyly dosud úspěšné, a to ani ze strany současných akcionářů, ani ze strany různých potenciálních nových externích investorů,“ stojí v dopise, který unikl na finanční portál Finsider.

Podle lidí, kteří se v oboru pohybují, může být důvodem zdrženlivost investorů současná situace na evropském pojišťovacím trhu – problémem jsou především nízké úrokové sazby, rostoucí výdaje a také po mnoha stránkách značně nejistý ekonomický výhled. Společnost tak nyní zvolila krok zpět, aby mohla „vydýchat“ finanční napětí a připravit se bez jakéhokoliv tlaku na další období.

Stávající klienti se bát nemusí

Ředitel pro Českou republiku a Slovensko Ľubor Vrlák zdůraznil, že se aktuálně změna stávajících klientů žádným způsobem nedotkne. „Pro současné klienty se nic nemění. Pojišťovna své závazky vyplývající ze stávajících smluv bude plnit,“ ujistil klienty v následném prohlášení šéf Youplus pro Slovensko a Českou republiku Ľubor Vrlák. Výplaty pojistek, běžné servisní služby i správa smluv tak mají dál fungovat beze změn.

Věříte pojišťovnám, že by vás v podobné situaci nenechaly na holičkách, nebo si raději velmi pečlivě hlídáte, kam ukládáte své pojistky a úspory?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz