Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Oblíbený Carrefour je zpátky v Česku. Francouzský řetězec u nás opět rozšiřuje působnost

Foto: Lionel Allorge / Creative Commons / Attribution-Share Alike 3.0

Carrefour market

Pamatujete si ještě, jak jsme jezdili do Carrefouru pro velký nákup? Ta obří parkoviště, široký výběr a francouzský šmrnc, co u nás nikdo jiný neměl…

Článek

Jenže co naplat, konkurence ho smetla jak lavina lyžaře na sjezdovce a Carrefour se v roce 2005 z Česka tiše odporoučel. Z jeho poboček se postupně stala Tesca (a mnohé je to tak dodnes). Ovšem jak to tak vypadá, časy se mění – a staré dobré značky se vrací. I když… ne tak úplně, jak byste možná čekali.

Obchodů se nedočkáme, bude jen zboží

Francouzský Carrefour se totiž na náš trh opravdu vrací… ale ne úplně plnohodnotně. Zatím se totiž nesnaží otevřít vlastní prodejny – místo toho posílá do Česka alespoň své výrobky. Navázal totiž spolupráci s prodejnami JIP, jak uvedl ve své tiskové zprávě. Jde o síť zaměřenou hlavně na velkoodběratele, restaurace a gastroprovozy – ale nakoupit si tu může i běžný smrtelník. A to je rozhodně dobrá zpráva.

JIP ve svém magazínu už loni lákal na celou škálu produktů pod značkou Carrefour – k mání byly potraviny i nepotraviny, a to všechno s příslibem „kvalitní a za rozumný peníz“. A když se podíváte do aktuálních letáků, tak tento trend rozhodně pokračuje.

Z nostalgie až k naději?

Možná. Zatím to vypadá, že Carrefour je s odezvou u českého trhu opravdu spokojený. A co kdyby byl zájem o jeho výrobky vážně velký? No kdo ví. Možná by potom zkusil comeback i se svými prodejnami. I když, známe to – otevřít nový řetězec není jako postavit stánek s trdelníkem. Ale naděje tu je.

Kdo další zmizel z českého trhu?

Carrefour ale nebyl jediný, kdo to u nás zabalil. Vzpomínáte si třeba na Interspar? Ten se v roce 2015 přetavil na Albert. A stejný osud potkal i řetězce Delvita, Plus, Julius Meinl nebo rakouský Spar, jak uvedl web Aktuálně. Český trh je totiž dost ostrý (zejména co se nejrůznějších slev týče) – a kdo nedrží tempo, ten musí z kola ven.

Pokud vám tedy chybí staré dobré časy „velkých carrefourových nákupů“, můžete si na ně zavzpomínat zatím alespoň s jejich šunkou nebo sirupem. A kdo ví – třeba je to jen začátek a za pár let tu budeme stát před červenobílým logem Carrefouru znovu.

Co na návrat tohoto řetězce na náš trh říkáte?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Carrefour

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz