Hlavní obsah

Oblíbený operátor v Česku po 10 letech nadobro končí: Zákazníci musí přejít ke gigantovi

Foto: Freepik

iPhone

Na českém trhu s mobilními službami dojde už letos v září k výrazné změně. Virtuální operátor Sazkamobil, který patřil mezi nejúspěšnější v zemi, totiž v našich vodách po deseti letech definitivně končí.

Článek

A co bude s více než 200 tisíci jeho zákazníky? V redakci jsme zjistili, že si je nově vezme pod křídla Vodafone, který značku už loni pěkně potichu koupil.

Co se mění pro zákazníky?

Zákazníci Sazkamobilu, ať už mají paušál nebo předplacenou kartu, naštěstí nebudou muset přechod nijak složitě řešit. Je to proto, že Vodafone s nimi totiž už roky spolupracoval – Sazkamobil totiž jednoduše běžel právě na jeho síti, i když to většina lidí vůbec netušila. Teď ho jen zcela pohltí a značka Sazkamobil definitivně zmizí.

Naše redakce zjistila, že Vodafone začne nejdřív převádět zákazníky s paušály, u nichž by vše mělo proběhnout bez větších problémů, a poté dojde i na ty s předplacenými kartami. Nové tarify mají být podle firmy co nejpodobnější těm původním, takže by podle vyjádření nejvyšších míst rozhodně nemělo dojít k obávanému skokovému zdražení.

Může dojít k výpadkům. Co dělat?

Ani tak však nemusí vše proběhnout tak bezproblémově, jak by se na první pohled (a dojem) mohlo zdát. Při samotném převodu služeb totiž může čas od času docházet ke krátkodobým výpadkům volání nebo dat, vždy však podle operátora maximálně na 24 hodin. Technická podpora proto doporučuje, aby uživatelé v den převodu restartovali mobilní telefon – díky tomu by se měla znovu načíst síťová nastavení a mělo by být po problému.

Sazka se vrací k loteriím

A proč tahle velká změna? Loterijní gigant se podle svých slov teď chce soustředit výhradně na svůj hlavní byznys – sázky a hry. Na telekomunikace tak ve své firemní strategii zkrátka a dobře nemá místo.

Naše redakce navíc zjistila, že přechod pod Vodafone je pro zákazníky zcela dobrovolný. Kdo nechce se změnou souhlasit, může bez sankcí smlouvu vypovědět, a to do 2. srpna 2025. Stačí jednoduše zavolat na zákaznickou linku *11.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz