Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Pracovní pohovory v Lidlu lidem otevírají oči. Nabízí lepší podmínky, než by mnozí čekali

Foto: GeroO / erftstadtwiki.de / Creative Commons / Attribution-Share Alike 4.0

Lidl

Supermarkety, hypermarkety a různé diskonty nemají mezi lidmi právě nejlepší pověst. Někdy je to zaslouženě, jindy ne.

Článek

Práce prodavačky obnáší mnohem víc, než si většina lidí myslí. Například společnost Lidl má v tomto ohledu pár nevšedních pravidel.

Pohovor v Lidlu na pozici prodavače – účastníci bývají překvapeni

O diskontní síti Lidl se často mluví zejména v souvislosti s vysokými mzdami, které mohou jejich prodavači mít (poslední zvýšení mezd avizoval například web Peníze). Kdo by však čekal, že bude v této prodejně dělat „jen“ obyčejnou pokladní, ten by se opravdu nepříjemně spletl.

Jak vypadají benefity v Lidlu

Pro začátek se podívejme, jaké benefity nabízí Lidl svým zaměstnancům přímo na svých stránkách. Seznam je poměrně dlouhý. Mezi tzv. lákadla patří mimo jiné:

  • Pracovní smlouva
  • Zkrácené úvazky
  • Příspěvek na stravování (100 Kč)
  • Garantovaná výše mzdy
  • Dovolená až 30 dní za rok

Tím však výhody (tedy alespoň ty slibované) rozhodně nekončí. Naopak, seznam je ještě mnohem delší.

  • Možnost čerpání benefitů přes cafeterii
  • Sportovní karta MultiSport
  • Dostatek kávy, čaje, vody a čerstvého ovoce přímo na pracovišti
  • Příspěvek na penzijní spoření
  • Bonus za doporučení nového kolegy
  • Zvýhodněné mobilní a internetové tarify od O2 Family
  • Podpora zaměstnanců v rámci programu „S námi můžeš počítat!“
  • Placené volno pro rodiče prvňáčka v jeho první školní den
  • Speciální balíček pro budoucí rodiče
  • Finanční kompenzace otcovské dovolené do výše plné mzdy

Už první pohovor je „nadstandardní“

Jak je vidět, nabídka se od běžně používaných benefitů v maloobchodě značně liší, a odlišný je i samotný pohovor. Také si myslíte, že jednoduše přijdete, po krátkém rozhovoru dostanete smlouvu a už si sedáte za kasu? Naše čtenářka Michaela K. z Prahy nás vyvedla z omylu.

Už první pohovor trval přes hodinu. Ptali se mě na všechno možné – od mých pracovních zkušeností až po to, jak bych si práci na prodejně představovala. Slečna pořád přikyvovala a vypadalo to, že se jí líbím, tak jsem se už už chystala k podpisu smlouvy. Ale zaskočila mě. Řekla, že mám přijít za dva dny, že to bude tak na dvě hodinky – čeká mě totiž ještě pohovor s vedoucím prodejny.

To už mě vážně překvapilo, ale dorazila jsem. Nebyl to tedy tak úplně osobní pohovor. Promítali nám video s tím, o co všechno se prodavačka stará, a do toho nám vedoucí osvětloval různé detaily. Rozhodně zdůrazňoval, že tady to není jenom o pokladnách. Naopak – fungovat musí celá prodejna, jedině tak budeme my i zákazníci spokojení. Hodně mě to překvapilo. Je vidět, že tady se snaží dělat věci pořádně a nemažou vám med kolem pusy, jen abyste kývli,“ shrnuje své zkušenosti.

Jak se vám přístup Lidlu k jeho zaměstnancům líbí?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz