Článek
Práce prodavačky obnáší mnohem víc, než si většina lidí myslí. Například společnost Lidl má v tomto ohledu pár nevšedních pravidel.
Pohovor v Lidlu na pozici prodavače – účastníci bývají překvapeni
O diskontní síti Lidl se často mluví zejména v souvislosti s vysokými mzdami, které mohou jejich prodavači mít (poslední zvýšení mezd avizoval například web Peníze). Kdo by však čekal, že bude v této prodejně dělat „jen“ obyčejnou pokladní, ten by se opravdu nepříjemně spletl.
Jak vypadají benefity v Lidlu
Pro začátek se podívejme, jaké benefity nabízí Lidl svým zaměstnancům přímo na svých stránkách. Seznam je poměrně dlouhý. Mezi tzv. lákadla patří mimo jiné:
- Pracovní smlouva
- Zkrácené úvazky
- Příspěvek na stravování (100 Kč)
- Garantovaná výše mzdy
- Dovolená až 30 dní za rok
Tím však výhody (tedy alespoň ty slibované) rozhodně nekončí. Naopak, seznam je ještě mnohem delší.
- Možnost čerpání benefitů přes cafeterii
- Sportovní karta MultiSport
- Dostatek kávy, čaje, vody a čerstvého ovoce přímo na pracovišti
- Příspěvek na penzijní spoření
- Bonus za doporučení nového kolegy
- Zvýhodněné mobilní a internetové tarify od O2 Family
- Podpora zaměstnanců v rámci programu „S námi můžeš počítat!“
- Placené volno pro rodiče prvňáčka v jeho první školní den
- Speciální balíček pro budoucí rodiče
- Finanční kompenzace otcovské dovolené do výše plné mzdy
Už první pohovor je „nadstandardní“
Jak je vidět, nabídka se od běžně používaných benefitů v maloobchodě značně liší, a odlišný je i samotný pohovor. Také si myslíte, že jednoduše přijdete, po krátkém rozhovoru dostanete smlouvu a už si sedáte za kasu? Naše čtenářka Michaela K. z Prahy nás vyvedla z omylu.
„Už první pohovor trval přes hodinu. Ptali se mě na všechno možné – od mých pracovních zkušeností až po to, jak bych si práci na prodejně představovala. Slečna pořád přikyvovala a vypadalo to, že se jí líbím, tak jsem se už už chystala k podpisu smlouvy. Ale zaskočila mě. Řekla, že mám přijít za dva dny, že to bude tak na dvě hodinky – čeká mě totiž ještě pohovor s vedoucím prodejny.
To už mě vážně překvapilo, ale dorazila jsem. Nebyl to tedy tak úplně osobní pohovor. Promítali nám video s tím, o co všechno se prodavačka stará, a do toho nám vedoucí osvětloval různé detaily. Rozhodně zdůrazňoval, že tady to není jenom o pokladnách. Naopak – fungovat musí celá prodejna, jedině tak budeme my i zákazníci spokojení. Hodně mě to překvapilo. Je vidět, že tady se snaží dělat věci pořádně a nemažou vám med kolem pusy, jen abyste kývli,“ shrnuje své zkušenosti.
Jak se vám přístup Lidlu k jeho zaměstnancům líbí?