Hlavní obsah

Ryanair oznámil nový zákaz, který zavaří hlavně starším cestujícím: Mnohým nepřijmou palubní lístky

Foto: Ian Gratton / Creative Commons / Attribution 2.0

Letadlo

Irská nízkonákladová společnost Ryanair zase rozvířila vody – a tentokrát pořádně. Oznámila totiž, že od 12. listopadu úplně zruší papírové palubní vstupenky.

Článek

Nikdo už vám tedy s ničím nepomůže na přepážkách – všichni cestující si budou muset odbavení vyřídit výhradně přes mobilní aplikaci. Zatímco mladší ročníky nad tím mávnou rukou (protože už to stejně většinou dělaly), starší cestující zuří. Podle nich jde o diskriminaci lidí, kteří s chytrými telefony neumí, nebo je dokonce vůbec nemají.

Konec papírových letenek, začátek problémů

Ryanair je v tomhle ohledu o krok napřed před konkurencí. Stává se totiž první evropskou aerolinkou, která chce úplně přejít na digitální palubní vstupenky. Firma to vysvětluje tím, že elektronické odbavení je rychlejší, ekologičtější a pohodlnější – a navíc ušetří papír. Podle vyjádření aerolinky se tím každý rok sníží spotřeba o zhruba 300 tun papíru.

Jenže ekologická stránka věci jde tentokrát stranou. Oznámení spustilo vlnu kritiky, která přichází hlavně od starších cestujících i organizací hájících jejich práva.

„Tohle způsobí chaos,“ varují aktivisté

Dennis Reed, ředitel organizace Silver Voices, která hájí práva lidí nad 60 let, v rozhovoru pro The Telegraph nešetřil kritikou: „Co se stane, když někdo přijde na letiště bez aplikace? Odmítnou ho? Tohle způsobí naprostý chaos.“

Podle něj nejde jen o komfort, ale i o nebezpečný precedens, který může vést k vylučování starších lidí ze společnosti. Organizace dokonce vyzvala k bojkotu Ryanairu, dokud firma své rozhodnutí nepřehodnotí.

„Tady nejde o úsporu nákladů, ale o vyloučení části populace, která prostě nemá přístup k moderním technologiím,“ dodal Reed.

Ryanair se brání: „Většina lidí má smartphone“

Šéf společnosti Michael O’Leary tvrdí, že jde o zbytečnou bouři ve sklenici vody. „Většina cestujících – asi 85 až 90 procent – už má chytrý telefon. Pro ně se tedy nic nemění. Digitální odbavení je chytřejší, levnější a šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl.

Na otázku, jak se aerolinka postaví k těm, kteří mobil nemají, už ale odpověď nedodal. A právě to je podle kritiků kámen úrazu – ne každý senior má chytrý telefon, a tak by mohl být při cestování doslova „odříznut“.

A co vy? Souhlasíte s tím, že by se všechno mělo přesunout do mobilů, nebo by měly aerolinky zachovat i papírové palubní lístky?

Zdroj: Autorský text, Thejournal, Telegraph

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz