Hlavní obsah
Nakupování a trendy

Tesco připravuje zásadní novinku, na kterou doplatí zejména senioři. V lidech budí smíšené reakce

Foto: Martin Dawes / Creative Commons / Attribution-Share Alike 2.0

Tesco

Vypadá to, že v Tescu se chystá pořádný technologický kotrmelec. A už teď je jasné, že se mnoha lidem líbit nebude.

Článek

Tenhle známý řetězec totiž ve Velké Británii začal podle informací z webu RetailGazette zkoušet novinku, která může nakupování doslova postavit na hlavu – a do úzkých přivést hlavně starší lidi. Řeč je o QR kódech, které se mají objevit přímo na obalech výrobků. A zatímco pro někoho je to absolutně perfektní zpráva a příslib ušetřeného času, pro jiné to může být jen těžce zdolatelný oříšek velikosti kokosáku.

QR kódy – moderní kouzlo nebo past?

Ale nebudeme chodit okolo horké kaše a vše vám vysvětlíme. Představte si, že jdete nakoupit rohlíky a máslo a najednou na vás na každém balení poťouchle kouká podivný černobílý čtvereček. Mladší zákazník ho cvakne mobilem a hned má v telefonu výživové údaje, tipy na recepty, ale klidně dokonce i doporučené alternativy, které může v případě zájmu vložit do košíku. Rychlé, šikovné, moderní, řeklo by se.

Jenže co když je vám přes pětašedesát, mobil máte stále ještě tlačítkový (protože zkrátka a dobře slouží nejlépe a vy na něj bez problémů vidíte) a QR kód je pro vás šifra mistra Leonarda? Najednou kolem vás lítají lidi s telefony, pípají si informace, zjišťují alergeny, skládají si jídelníčky, zkoumají složení – a vy tam stojíte jako pařez a hledáte starou dobrou etiketu.

Technologie letí kupředu, ale co lidé?

Tesco tvrdí, že QR kódy mají nákupy usnadnit, zpřehlednit a zpříjemnit. Argumentace je jasná. Podle ní se zákazník lépe vyzná v nabídce, rychleji se v ní dokáže zorientovat a bude naprosto přesně vědět, co kupuje. Fajn nápad, pokud ovšem držíte krok s dobou. Jenže právě senioři – a nejen oni – se v téhle digitální džungli občas ztratí jako ona příslovečná jehla v kupce sena.

Test zatím jen v Anglii. Ale kdo ví, jak dlouho?

Zkušební provoz běží zatím jen na jihu Anglie – zhruba v pětině tamních prodejen (konkrétnější však být řetězec zatím nechtěl), jak uvádí stránky Express. Aktuálně zatím prý jen spolupracuje s několika dodavateli, kteří testují nový systém na vybraném zboží. Vše prý záleží na tom, jak na novinku zareagují samotní zákazníci a jak ji budou využívat. Jenže ruku na srdce – pokud v tom obchodníci uvidí potenciální zisk, zavedou to. A podle našeho soudu i bez ohledu na lidi. A to by pro některé z nás opravdu nemusela být dobrá zpráva.

Jak se na podobné technologické vychytávky díváte vy?

Zdroj: Autorský text, RetailGazette, Express, Události247

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz