Hlavní obsah

Zákazníci zuří kvůli nechtěné novince v Lidlu. Mnozí senioři začínají nakupovat jinde

Foto: David P Howard / Creative Commons / Attribution-Share Alike 2.0

Lidl

Na první pohled je to opravdu nevinná novinka, která měla zrychlit nákupy a zkrátit fronty, se Lidlu pořádně vymkla z rukou.

Článek

Řeč není o ničem jiném než o samoobslužných pokladnách, které si sice někteří chválí, ale jiní jim bez nadsázky nemohou přijít na jméno – a tím spíš, že v některých provozovnách jde o jediný způsob, jak nákup vůbec zaplatit.

Kdo nechce skenovat sám, má smůlu

Na sociálních sítích se to poslední týdny hemží naštvanými komentáři. Zákazníci tvrdí, že byli v některých prodejnách odmítáni u klasických pokladen a posíláni výhradně k těm samoobslužným nebo ke skenerům. A ne všem se tato novinka líbí.

Když se podíváme na čísla, zjistíme, že zhruba 15 % všech recenzí z posledních měsíců na Lidl v Dánsku si stěžuje právě na „scan-selv“ systém, přestože byl zatím zaveden jen v 10 % prodejen. To je trochu nepoměr, že?

Vedení Lidlu se pochopitelně brání

Mluvčí Thomas Sejersen tvrdí, že nikdo nikoho nenutí samoobsluhu používat a prý na místě došlo jen k nedorozumění. Podle něj jsou běžné pokladny dál k dispozici a v každém obchodě má být vždy zaměstnanec, který v případě potřeby se samoobslužnými pokladnami pomůže nebo odbaví zákazníka osobně.

Jenže jak to tak vypadá, něco tu nehraje. Buď se realita v terénu neshoduje s oficiální verzí (čemuž bychom se po zkušenosti s českými obchody zase tak nedivili), nebo mezi personálem a zákazníky vázne komunikace.

Proč lidé reagují tak ostře?

Podle všeho se zdá, že tu nejde jen o technologii, ale hlavně o přístup k lidem. Ne každý má totiž chuť nebo možnost si nákup sám skenovat. Problém s tím podle našich zkušeností mohou mít zejména starší lidé, ti s dětmi nebo zdravotními omezeními. A opomíjet nesmíme ani sociální interakci s pokladními, kterou řada lidí stále vyhledává.

Není divu, že řada zákazníků slibuje, že příště půjde prostě a jednoduše nakupovat jinam. A něco podobného je možné zaznamenat už i v Česku. I tady existují některé prodejny, které například brzy ráno nebo naopak večer nemají podle svědectví některých lidí otevřené jiné než právě samoobslužné pokladny – mají prý ušetřit lidem práci. Ale jestli to tak je i ve skutečnosti, si opravdu jistí nejsme.

A jak to máte vy? Vadí vám samoobslužné pokladny, nebo je vítáte jako zrychlení nákupu?

Zdroj: Autorský text, Expats, Reddit, The Grocer, Retail-systems, The Sun, Události247

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz