Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Miř co nejvýše, třeba na měsíc, i když mineš, tak skončíš mezi hvězdami

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Zkoušej to znovu a znovu, a dokud nezazní „finální gong“, tak jsi stále neprohrál.

Článek

Chtěli jste se stát prezidentem Spojených států?

Chtěli jste někdy něčeho velkého dosáhnout? Já, když jsem byl náctiletý kluk, tak jsem chtěl být úspěšný.

Nevěděl jsem v čem a jak, prostě jsem se chtěl mít dobře a chtěl jsem mít dobrou pozici v práci a vydělávat hodně peněz. Když jsem nastoupil do práce, tak jsem prošel pár běžnýma zaměstnáníma. Většinou jsem se v práci docela nudil, nebylo to nic kreativního.

Pak jsem začal prodávat jako obchodní zástupce v malé firmě hodinky Casio. Nebylo to špatný, ale věděl jsem, že tady nic velkého nedosáhnu. Nebyla možnost se někam posunout, firma byla docela malá.

Nějak mne oslovil marketing, zdál se mi to dynamický obor, a tak jsem to chtěl zkusit. Přihlásil jsem se na pohovor a šel „to zkusit“. Personální agentura se mne vyptala na pár věcí a hned zjistili, že „vůbec nevím, co to ten marketing vlastně je“. Takže mne s úklonou poslali pryč, že nevyhovuju. Nevzdal jsem se ale svého snu a zaplatil jsem si marketingový kurz, abych zjistil „o čem ten marketing tedy je“. Asi půl roku jsem usilovně studoval, složil zkoušky.

A ejhle, po absolvování kurzu (bylo to asi v roce 1993, kdy tady nikdo nic o marketingu nevěděl), jsem dostal místo ve středně velké holandské firmě Nutricia. Moje šéfová byla jako já nabytá teorií, ale o praxi nemohla být ani řeč. Naši nadřízení Holanďané, bohužel taky nebyli „úplně první liga“, jak jsem postupně zjištoval, a proto dělali jsem spoustu chyb a vyhazovali firmě peníze.

Chtěl jsem to dělat dobře a dělat práci správně, tak jsem se za asi 2 roky přesunul do amerického Kraft Foods. Velká nadnárodní firma a musím říci, že marketing „jsem se tam naučil“. Procházel jsem tam v marketingu různými značkami, hrozně mne to posouvalo, a dokonce mne poslali i do zahraničí. Pořád jsem ale byl jenom“střední management“ a já mířil výš. Můj švagr je doktor a tvrdil mi, „že nemám šanci“, bez vysoké školy se nikdy na marketingového ředitele nedostanu.

Tiše jsem si ale šeptal „uvidíme“.

Čas běžel, já se posouval mezi firmami a nakonec mne vybrali na marketingového ředitele do SC Johnson, střední rodinné firmy. Konečně jsem řídil marketing ve firmě. Dosáhl jsem svého cíle.

Svůj cíl jsem měl pořád před očima a nakonec to vyšlo. Stálo mne to hodně úsilí, ale hlavně jsem měl stále víru, že toho můžu dosáhnout.

Když věříte svým snům a nepřestáváte doufat a stále na tom pracujete, proč by se Vaše sny neměli splnit? Miř výš, až na měsíc, i když mineš tak skončíš mezi hvězdami.

Zkoušej to znovu a znovu, a dokud nezazní „finální gong“, tak jsi stále neprohrál.

Uzdravujeme Firmy

Jsme na Čísla, zlepšíme ta Vaše!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz