Hlavní obsah
Práce a vzdělání

Vlak úspěchu nejezdí dvakrát. Využijte svoje příležitosti hned

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Všichni máme na světě, když se narodíme, stejné příležitosti. Využijme je naplno.

Článek

Mojí největší příležitostí a taky změnou v životě byl asi odjezd do USA, kde jsem měl za úkol založit a rozeběhnout pobočku malé české firmy, která vyráběla modelářské výrobky, což jsou dálkově ovládaná letadla a helikoptéry.

O podobném podnikání jsem nic nevěděl, nikdy jsem se o to nezajímal, ale příležitost odjet do cizí země byla neodolatelná. Už první rozhodování, kde firmu založit, bylo docela zajímavé. Představte si, jenom když se podíváte na mapu USA, jak si vyberete místo, kam byznys umístíte?

Samozřejmě každý by chtěl na Floridu nebo do Kalifornie, ale tam, když jste začínající firma, narážíte na prostředí méně vhodné pro byznys (třeba vyšší daně). Tak jsem hledal a hledal, až jsem vybral Indianu (samá rovina, samé pole a žádné hory, fakt pro žití žádné skvělé místo, prostě „normál“). Vedly mne k tomu 3 prosté důvody: nízké daně, Indiana je zhruba uprostřed USA, poštovné na obě pobřeží stojí zhruba stejně a ještě je v Indianě centrála modelářů v USA.

Tak jsem odjel do USA, sice za zajímavou výzvou, ale taky úplně do neznáma. Nechal jsem tu ženu a dvě děti a vyrazil „na zkušenou“ (teď mne asi spousta žen odsoudí, ale, prosím, čtěte dál).

Po roce, když jsem zjistil, že se byznysu daří a zůstanu tam déle, tak jsem vzal svoje děti (5 a 17 let) a odjel s nimi zpátky do USA. Manželka nechtěla jet s námi, tak jsem odjel sám s dětmi, aby se naučily anglicky (vyvážil jsem to trochu, dámy? J).

Bylo to skutečně výživné a docela drsné, starat se o dvě děvčata a ještě dále rozvíjet byznys v cizí zemi.

Nicméně mi tamější pobyt a získané zkušenosti strašně moc přinesly pro osobní život. UVĚDOMÍTE SI, ŽE BEZ PŘÁTEL A RODINY JE V CIZINĚ VŠE NAJEDNOU VELMI OBTÍŽNÉ. DŮLEŽITÉ JE PAK TAKÉ POZNÁNÍ, JAK TO FUNGUJE JINDE NA SVĚTĚ.

Pokud vidíš hranice jako příležitosti, tak se svět stane místem bez hranic.

Jednu věc ale mohu říci s jistotou, že když se vrátíte domů, tak „JSTE PYŠNÍ, ŽE JSTE ČEŠI“. Amerika byla pro mne obdivuhodná země s obdivuhodnými lidmi, ale skutečnost byla trochu jiná.

Uzdravujeme Firmy

Jsme na Čísla, zlepšíme ta Vaše!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz