Hlavní obsah
Umění a zábava

Bungar

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Kovalčík

Bungar (téma)

V noci 19. ledna 2024 jsem vyfotil noční kompozici rampouchů. Jedná fotka ve mně vyvolala inspirativní dojem, že se mi vyskytuje „budoucí“ abstraktní portrét smrtelně jedovatého…

Článek

V noci 19. ledna 2024 jsem vyfotil noční kompozici rampouchů. Jedná fotka ve mně vyvolala inspirativní dojem, že se mi vyskytuje „budoucí“ abstraktní portrét smrtelně jedovatého exotického hada bungara.

Foto: Václav Kovalčík

Bungar 1

A tak jsem vytvořil téma uvedeného tvora, též 2 variace, jež jsou si přibližné. Možná to na první pohled vypadá, že se při tvoření abstrakcí opakuji, ale zajímá mě abstraktní vývoj kompozice v době počítačů, smartphonů, sociálních sítí, tabletů a umělé inteligence.

Tento plaz mnohdy vyvolává obavy v exotických krajích. Zároveň je typický svou krásou a půvabem, pro svou exotičnost, která připomíná hada v pyžamu. Již uvedeného exotického dojmu jsem si všimnul, i když jest v mé tvorbě opět náhodný.

Foto: Václav Kovalčík

Bungar 2

Nečekal jsem, že mě zimní rampouch bude inspirovat k abstraktnímu výtvarnu smrtelně jedovatého exotického hada. Výtvarno abstrakcí může býti rozmanité. Byl jsem opatrný, abych nevytvořil abstraktní kýč.

Při uvedených super-moderních technologiích je třeba zapojit rozhodující lidský faktor rozumu a vlastního povědomí v duchu moudrosti.

Václav Kovalčík, Zlín

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz