Hlavní obsah
Příroda a ekologie

Eucharis grandiflora v noci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Kovalčík

Eucharis grandiflora v noci

Vyfotil jsem Eucharis pozdě v noci, neboť jsem nemohl usnout. Věnuji se též fotografování rostlin ve dne a v noci doma i na zahradě. Právě noc dokáže vytvořit „špičku ledovce“ v oblasti umění.

Článek

Zářivě bílá barva totiž kontrastuje s noční tmou, a tak jsem vybral pár snímků této nádherné rostliny, kterou doma pěstuji. Zatím se to daří úspěšně. Právě v noci byly udělány snad nejlepší snímky této květiny.

Foto: Václav Kovalčík

Eucharis grandiflora v noci

Svatební motiv v okolní tmě aneb fontána v nočním městě, k tomu správné umístění květiny přibližně dle zlatého řezu, i když ve své rozsáhlé fotografické tvorbě respektuji i řezy ostatní. Vybírám pečlivě i úhel pohledu.

Barva Eucharis, toť symbol opravdové svobody, míru a krásna, které můžeme mít i doma v interiéru. Skoro všechny mé pokojovky jsou už v prostorách domácnosti, neboť se dosti ochladilo.

Už není ten populární čas letní, ale čas podzimní, a proto tropy symbolicky zavítaly ke mně alespoň v baťovském půldomku, a to půvabným květem této nádherné květiny. Jsem přesvědčen, že i rostliny mohou býti tématem kultury a kulturnosti každého z nás dokonce i v období digitálních technologií.

Vždy s druhovou pestrostí doma i na zahradě, kvalitním životem a osvětou rodin a domácností v naší zemi i okolním světě.

Václav Kovalčík, říjen 2023, Zlín

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz