Hlavní obsah
Aktuální dění

Chci kandidovat do Europarlamentu, takhle to zatím vypadá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Pláteník

Václav Pláteník

Rozhodl jsem se, že zkusím kandidovat za KDU-ČSL do Evropského parlamentu. Svou zkušenost sdílím ve vláknu na Twitteru a můžete si ji přečíst i tady.

Článek

Covid a válka nám odhalily, že jsme příliš řešili věci, na kterých tolik nezáleží a zapomínali na to hlavní: na naší bezpečnost a prosperitu. Evropa teď potřebuje novou sílu. Doba je vážná a není na místě volit pohodlnější cesty. Hlásím se do primárek KDU-ČSL pro volby do EP 2024.

EP se potýká s korupčními skandály a někteří europoslanci se věnují jen aktivismu na Facebooku. Já chci být transparentním a pracovitým vyjednavačem, který je neustále v kontaktu s občany a odborníky a pomáhá otevírat dveře ČR, kam je potřeba.

Jsem pro rozšiřování EU, zejména o Ukrajinu a některé země Balkánu. Myslím si, že nejprve se musí rozšířit jednotný trh. Věřím, že za mého života se do EU vrátí i Velká Británie.

Domnívám se, že rodina a bioetika jsou oblasti, které si každý stát nejlépe vyřeší sám a EU do nich má zasahovat co nejméně. Proto budu vždy bránit snahám suverenitu států v těchto oblastech omezovat. Takových pokusů je čím dál víc.

Jsem pro transformaci na bezuhlíkovou ekonomiku. Věřím, že to je příležitost pro kvalitní život i prosperitu. Jsem přesvědčen, že transformace musí být v souladu s důvěrou občanů. Neváhal bych proto někde zpomalit nebo zrychlit. Budoucnost vidím v obnovitelných zdrojích a jádru.

Jsem pro důslednou a aktivní migrační politiku a ochranu hranic. Je naší povinností pomáhat těm, kdo potřebují. Nejde ale lidi přijímat a dál se o ně nestarat. Máme odpovědnost za úspěšnou integraci každého přijatého. Každý stát si musí sám rozhodnout, kolik lidí dokáže přijmout

Sleduji s nedůvěrou, jak v EU umíme vše vyřešit puštěním peněz, které navíc máme půjčené. Jsme skvělí v regulování, ale už méně v podnikání. EU se musí v dalších letech soustředit na to, aby kontinent zůstal konkurenceschopný, bez dluhů, firmy vydělávaly a dávaly práci bez dotací

Politický střed je poslední roky přeplněný a čím dál méně srozumitelný. Naopak chybí důvěryhodná, kompetentní pro evropská konzervativní síla od středu doprava. Tam vidím i prostor pro EPP a další spojence. Uvítal bych koalici SPOLU i pro EP.

Vážím si podpory členů i nominací z krajů, které jsem získal. O pořadí na naší kandidátce rozhodne nominační konference už 20. května. Tuhle cestu kluka z táborskýho paneláku můžete sledovat pod #VacLOVE4EU a dávat zpětnou vazbu, nebo se aspoň bavit.

Moje kampaň už má logo. Láska jako motor v politice: k lidem, k práci, ke světu. Srdíčko od Evropské lidové strany. Lidé, příroda, Evropa jako moje priority a to, o co ve volbách půjde nejvíc. O mém pořadí na kandidátce rozhodla nominační konference KDU-ČSL v sobotu 20.5.

Když už něco dělat, tak aspoň pořádně. Vážím si voličů i volitelů, proto jsem připravil pro primárky i klip. Evropa potřebuje NOVOU SÍLU.

Nominační konference mě postavila na 6. místo kandidátky. Děkuji za to! Mohl jsem si věřit na víc, ale nic bych nedělal jinak, šel jsem do toho takový, jaký jsem. Mám důvěru v mix osobností v čele: Zdechovský, Talíř, Šojdrová a držím palce!

Pokračování příště …

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz