Hlavní obsah
Aktuální dění

Velikonoce 2024

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: My Trips

Velikonoce v Pevnosti Josefov

Kam jsem šla na Velikonoce 2024

Článek

Snažím se každý rok chodit někam jinam. Minulý roky jsem byla v pevnosti Josefov, Úštěk či Sychrov a všude to bylo moc pěkné. Letos chci navštívit jiná místa a to Liberec, Prahu, Poděbrady, zámek Kačinu a Hradec Králové.

Velikonoce 2024

Liberec

Bohužel trhy v Liberci mě moc nezaujaly. Přijde mi, že až na pár stánků je jedno jestli je léto nebo zima. Pokaždé tam jsou nějaké perníčky, keramika či různé šperky. Nesmí chybět samozřejmě občerstvení - hranolky, koláče či vafle. Je možné, že ještě něco během týdne přibyde. Co určitě stojí za návštěvu je výstava Velikonoce očima dětí v prostorách Liberecké radnice. Trhy mají taky doprovodný program a budou zde různá vystoupení.

Praha

Malé trhy jsou u obchodního domu Budějovická. Byla jsem tam ráno a paní tam chystala takové malé zajíčky s vajíčky a vypadali moc hezky stojí 130 Kč. Ale jinak tam toho moc nebylo, možná je to tím že je víkend. Tradičně jsou trhy na Václavském a Staroměstském náměstí, ale teda nic moc. V každém třetím stánku je trdelník nebo langoš či pečené brambory, ale jsou tam teda i stánky s velikonočními dekoracemi. Na Staroměstském náměstí je zase vyhlídková plošina a spoustu zákoutí na fotky. Ceny jsou asi adekvátní na Prahu a velikonoční trhy. Na Václavském náměstí je část trhů dole a druhá část u Národního muzea. Další malé trhy jsou na Mariánském náměstí, je výhodou, že je to po cestě mezi Václavském náměstí a Staroměstském náměstí jinak by, asi nemělo cenu tam chodit.

Pardubice

Na náměstí Republiky je velikonoční vajíčko se zajíčky. Ale od 28.3-1.4.2024 probíhají Velikonoce na Zelené Bráně. Vstupné můžete zaplatit kraslicí nebo penězi. Měli by zde být dilničky a pomlázky a různá vajíčka k vidění. Na prodej budou velikonoční perníčky. V areálu automatických mlýnů by měl o víkendu 30.3-31.3 probíhat food festival od 10:00-18:00.

Poděbrady

V Poděbradech se Velikonoční trhy konají od 30-31.3. Na konci kolonády, začátek beru u vlakového nádraží. Bála jsem se, že tam bude moc lidí, ale bylo to v pohodě. Zboží měli různé - sýry, klobásy různé občerstvení, ale nechyběli ani velikonoční vajíčka, dekorace a pomlázky. Co mě osobně mrzelo, že se najdou lidi, co tuto akci využijí pro demonstraci i když klidu a samozřejmě nesměli chybět stánek se sbírkou, které moc nevěřím.

Kačina

Jela jsem autobusem z Kolína do zastávky Nové Dvory a pak hezky pěšky po červené turistické značce. Cesta mi zabrala asi hodinu a tempo mám tak normální bych řekla. Na zámku Kačina měli pro děti přichystanou Velikonoční stezku, kde je seznamovali s tradicemi a co jaký den před velikonoci znamená, za splnění byla nějaká sladká odměna. Já jsem šla na prohlídku 13ti komnat, které byli taky velikonočně vyzdobeny různými vajíčky. Vstupné stalo 150 Kč a prohlídka trvala 45 minut a mohlo se fotit. Samozřejmě nesměla chybět návštěva kavárny. Poté jsem se vydala zpět po červené turistické značce do Nových Dvorů kde jsem si zašla do další kavárny i zde byl ve městečku připraven Velikonoční program pro děti. A jelikož, žádný autobus nejel čekala mě cesta pěšky až do Kutné Hory - Sedlec. Cesta vede po červené a je to část z východočeské Jakubské cesty. Bohužel teda tento úsek se mi moc nelíbil. Z Nových Dvorů to je podél silnice a je to tam teda i dost špinavé - různé odpadky a musí se přecházet hlavní silnice.

V Kutné Hoře - Sedlec se konala pouť, nevím jestli je to náhoda, že je to před Velikonoci nebo je to tradice, ale lidí tam bylo hodně. Sortiment asi jako všude - cukrová vata, sladkosti, oblečení něco k pití, langoše. Na pouti byli řetízkové kolotoče, skácí hrady, strašidelný dům, autíčka a labutě a mnoho dalšího. Já osobně na to nejsem. Vstup byl zdarma za atrakce netuším. Jediný co mě občas odrazuje jak u toho lidí vypadají. Kouří u toho dělají jídlo, oblečení už taky neměli nejčistší.

Co v roce 2025?

Rozhodla jsem se, že zkusím Moravu a to Olomouc a okolí. Tak uvidíme jak to dopadne. Samozřejmě navštívím i další místa pokud bude čas třeba zase Sychrov nebo něco v Ústeckém či Středočeském kraji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám