Hlavní obsah
Lidé a společnost

Zamilovaná Fondová: Na Delona jsem hrozně žárlila. A nemravný návrh režiséra

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Unknown photographer/Wikimedia Commons/Public Domain

Jane Fondová

Neuměla francouzsky, ale na scénář filmu Kočky kývla hned, i když prý vůbec nechápala, o čem je. A když pak uviděla poprvé Delona, o čem to bude věděla jistě: O lásce. Zamilovala se okamžitě!

Článek

Setkali se v srpnu 1963 v Nice. Francie byla pro herečku srdeční záležitostí. Byla tady v 16 letech na výletě s otcem Henry Fondou a o pár let později, v roce 1958, přijela do Paříže jako studentka umění na Académie de la Grande Chaumiere. „Tehdy jsem tu byla osamělá a nebyla jsem tu šťastná,“ svěřila se o pět let později, v roce 1963, magazínu Paris Match. V té době už měla na svém kontě Zlatý globus a dvě nominace na něj. „Že teď točím na Riviéře, to je můj splněný sen! Jen mám trochu obavy, zda to se svou francouzštinou zvládnu.“ Když jí představili Alaina, na všechny trable okamžitě zapomněla… „Věděla jsem hned, že jeho kouzlu úplně propadnu. Byl tak krásný!“ vzpomínala Jane Fondová v TV show Arditube moderátora Thierry Ardissona. „Až mi to vyrazilo dech!“

Byli si prý sympatičtí na první pohled a režisér René Clément si tiše gratuloval ke své intuici a ke skvělému výběru herců. Byla mezi nimi ta správná chemie. Delon hrál v Kočkách postavu Marca Borela, tenisového trenéra a playboye, který se vyspal s manželkou vlivného bosse a teď za svou nerozvážnost pyká. Od Nice po Menton ho nahánějí bossovi zabijáci, aby ho zlikvidovali. Naštěstí Marc narazí na dvě bohaté sestry, žijící ve starobylé vile na pobřeží, které ho zaměstnají jako šoféra svého Rolls-Royce. Ale i ony s ním mají své nekalé záměry… Jednu z nich, Melindu, tu mladší, naivnější a spontánnější, hrála právě Fondová. Samozřejmě se s novým šoférem do sebe zamilují…Jenomže to, co bylo ve filmu „jako“, bylo nakonec opravdu. Jí bylo 26 a jemu 28 let a trávili spolu každou volnou chvíli. Na vodních lyžích, na motorovém člunu, jen tak na pláži, po barech. A měli k tomu navíc skvělé romantické kulisy. „Jane byla kouzelně divoká,“ zavzpomínal o mnoho let později na svou bývalou přítelkyni Delon.

Film se natáčel v unikátním historickém secesním sídle Torre Clementina z roku 1904 v Roquebrune-Cap-Martin, kde byli i ubytovaní. Ale také v Nice, Cap-Ferrat i v Monte Carlu. Moře, písek, palmy… Jak tehdy napsal deník Nice-Matin, Delon s Fondovou spolu jezdili každý večer na večeře ve dvou do restaurace Loulou Le Pirate na skalnatém břehu nad mořem na Cap-Martin. Mohlo být něco romantičtějšího?

Jenomže kolem Delona se tu motala spousta krásných dívek. „A já jsem na něj strašně žárlila!“ prozradila v TV show Thierry Ardissona Jane Fondová.

Byla mezi nimi i budoucí Delonova manželka Nathalie? Možná ano. Podle francouzského tisku pracovala tahle půvabná dlouhovláska, původním jménem Francine Canovas, jako barmanka v Marseille. A podle zlých jazyků nejen jako barmanka… Jeden čas dokonce kolovaly ve Francii divoké zvěsti, že ji Delon musel z baru vykoupit, aby si ji mohl v roce 1964 vzít za manželku…

Jenomže v době, kdy se natáčely Kočky, byl Delon stále zasnoubený s herečkou Romy Schneiderovou… a randil s filmovou Melindou. Přesně v duchu sexuálního boomu „šedesátek“, které vystihla erotická vizionářka Brigitte Bardotová. Její teorii, že se nakonec všichni sejdeme v jedné posteli, do praxe tehdy úspěšně převáděla celá Francie i Amerika. Nevkusné sexuální návrhy dělal Fondové dokonce i sám režisér snímku Roger Clément.„Tvrdil mi, že se se ním musím vyspat, aby věděl, jaký mám orgasmus, jako takovou přípravu na skutečné natáčení, kdy jsme měli být podle scénáře s Alainem v posteli. Nevěděla jsem co mám dělat, a tak jsem nakonec předstírala, že mu nerozumím, protože neumím francouzsky. A odešla jsem… Pak se to už neopakovalo,“ popsala šokující situaci Fondová pro magazín Voici.

Kolem hollywoodské krásky Jane Fondové začaly kroužit i další dychtiví zájemci o seznámení.

Na jih Francie přijel producent Roger Vadim, objevitel Brigitte Bardotové, Catherine Deneuveové a dalších filmových hvězd. Tehdy ještě Fondová netušila, že se do něj za pár měsíců zamiluje. Teď přeci milovala Delona. Ostatně Vadim byl zadaný. Žil s Catherine Deneuveovou a právě se jim narodil syn Christian. To samozřejmě nebyla tělesná vada. Vadima půvabná Jane okouzlila. Byla krásná, svěží, vtipná… A hlavně měla to správné buržoazní zázemí, po kterém celý život toužil. Rozhodl se jí nabídnout hlavní roli ve svém chystaném filmu La Ronde. A Fondová nakonec přijala. Za rok začalo natáčení a herečka Francoise Dorléacová donesla sestře Catherine Deneuveové po pár týdnech šokující zprávu: Roger ti je nevěrný, vyspal se s Fondovou. Už to ví celý štáb! To Catherine nevydýchala a následoval bouřlivý rozchod. „Cítila jsem se strašně zrazená!“ vzpomínala na temné období svého života Deneuveová pro magazín Voici.

Vadim naprosto propadl kouzlu půvabné Američanky. Delon už zmizel v propadlišti dějin a Jane se do Vadima vášnivě zamilovala. „Spali jsme spolu každý den a když odpoledne odcházel, tvrdil, že musí za dcerou Nathalií. Říkala jsem si, jak je úžasný, když tak miluje děti!“ zavzpomínala s ironií v hlase s odstupem let Fondová v TV show Artitube. Nathalii bylo tehdy pět let a její matkou byla Vadimova druhá manželka, herečka Annette Stroybergová, se kterou se stále stýkal.

V roce 1965 se Vadim a Fondová vzali. O tři roky později se jim narodila dcera Vanessa. „Podváděl mě se spoustou žen, ale já jsem mu to odpouštěla. Měla jsem strach, že o něj přijdu!“ svěřila se Fondová v TV show.

Rozvedli se 16. ledna 1973. Mezi tím dal Vadim jako producent a režisér americké krásce několik filmových příležitostí. Tou nejzásadnější pro ni byla Barbarella, kultovní sci-fi inspirovaná komiksem, která udělala z Fondové sexsymbol 60. let a popkulturní ikonu.

https://www.youtube.com/@InaArditube

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz