Hlavní obsah

Anketa: Zaslouží si KFC bojkot lidí, nebo odpuštění?

Foto: Dinkun Chen, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Obrázek je ilustrační.

Reportáž Jana Tuny o přelepování dat spotřeby a prošlém mase v KFC rozvířila český fast-foodový trh. Státní inspekce už našla první pochybení a veřejnost teď řeší klíčovou otázku. Zaslouží si řetězec tvrdý bojkot, nebo druhou šanci k nápravě?

Článek

Reportáž novináře Jana Tuny otřásla českým fast-foodovým světem. Záběry a výpovědi desítek zaměstnanců KFC o přelepování dat spotřeby, prošlém mase a pochybných pracovních podmínkách spustily vlnu kontrol i bouřlivé debaty. Státní potravinářská inspekce už našla první pochybení. V liberecké pobočce se našlo téměř devět kilo marinovaného masa po datu použitelnosti. AmRest, provozovatel KFC, tvrdí, že šlo o selhání jednotlivce a maso nebylo určeno k prodeji. Česká společnost teď každopádně stojí před těžkou otázkou. Jak na tuto celou kauzu reagovat? Nabízí se v zásadě dvě cesty.

Tvrdý přístup s nulovou toleranci

Pro jednu část společnosti může být odpověď jasná. A tou je bojkot. Pokud se zákazníci rozhodnou do KFC dále nechodit, mohou tím vyslat jasný signál všem velkým hráčům na trhu, že podobné zacházení s potravinami je nepřijatelné. I jednorázové pochybení s potravinami totiž ohrožuje zdraví a důvěru zákazníků. Odpustit by tedy znamenalo zlehčovat vážnost situace. Nemusí jít totiž navíc jen o KFC. Precedent může působit jako varování i pro další řetězce. Nakonec peníze jsou jazykem, kterému firmy rozumí nejlépe.

Foto: Jan Polák, CC BY-SA 3.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0>, via Wikimedia Commons

Jan Tuna, moderátor a bojovník za práva lidí.

Dát druhou šanci a napomoci tak změně

Stejně tak se dá ale zaujmout tolerantnější přístup s odpuštěním. Lidská chyba se může stát (a je fér říct, že se stává) téměř v každém provozu. Zvlášť v řetězci s desítkami poboček a stovkami brigádníků. Pokud KFC problém přizná, zlepší procesy a nechá se pravidelně kontrolovat, může se situace obrátit v pozitivní příklad. Firma, která krizi využila k posílení standardů. A to je jistě to, co každý zákazník uvítá.

Jak s tím naložit?

Je možné, že pravda leží někde uprostřed. Na to si budeme samozřejmě muset počkat, i když se svědectví lidí a reportáže Jana Tuny zdají pravdivé a nanejvýš autentické. Kontroly ale pokračují a teprve výsledky ukážou, zda šlo o výjimečné selhání nebo systémový problém. Mezitím se každý zákazník musí rozhodnout sám. Dát najevo nesouhlas bojkotem, nebo dát prostor nápravě. A to už je víc příběh o české společnosti, povaze a přístupu nás lidí než o prošlém mase jako takovém.

Svůj postoj k této kauze můžete vyjádřit v anketě níže.

Anketa

Jaký je váš přístup ke kauze KFC?
Striktní. Tohle se nesmí stát.
94,1 %
Tolerantní. Chybu udělá každý.
5,9 %
Názorově jsem někde uprostřed.
0 %
Celkem hlasovalo 17 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz