Článek
Nakupování v těch nejznámějších supermarketech je pro většinu z nás každodenní rutinou. Přijít, najít zboží, zaplatit a odejít. To jsou čtyři aktivity, které chceme mít standardně co nejrychleji za sebou. Málokdo už se ale zamýšlí nad tím, že může ze samotné návštěvy supermarketu i částečně profitovat. V hlavní roli jsou pak benefity. Některé z nich jsou veřejně známé, jiné ale často zůstávají před zraky běžných zákazníků kvůli jejich vlastnímu nezájmu ukryté.
Za prošlé zboží nové zdarma
Jedním z takových benefitů, který patří mezi ty méně známé, je odhalení prošlého produktu a následný dárek v podobě stejného kusu zboží zdarma. Na něco takového jsem narazil v obchodním řetězci Billa, kde na ceduli stálo: „Garance. Čerstvé, nebo zdarma. Pokud najdete v prodejně prošlé zboží, máte u nás 1 ks tohoto zboží zdarma.“ Tu samou informaci jsem dostal na konci února potvrzenou e-mailem i ze zákaznického servisu tohoto řetězce, kdy mi bylo doporučeno v případě nalezení takového zboží kontaktovat vedoucího pobočky. Takže pokud máte dobré oko a všimnete si například prošlé čokolády, můžete si domů odnést jeden kus zdarma.

Supermarket, obrázek je ilustrační.
Další méně známé benefity
Tento příjemný benefit Billy mě přivedl k otázce, kolik dalších užitečných darů a benefitů můžeme získat i z ostatních známějších řetězců. Prošel jsem proto jejich webové stránky s cílem najít ty nejzajímavější nabídky pro nás zákazníky. Podívejme se proto na některé z nich, které jsou aktuálně platné a které by nám při nákupu rozhodně neměly uniknout:
- Narozeninová sleva. Pokud plánujete objemnější nákup někdy v období vašich narozenin, vyplatí se počkat přímo na narozeninový den. Jeden ze supermarketů totiž nabízí dárek v podobě 10% slevy z hodnoty zboží na celý nákup.
- Klidná pondělní hodinka. Právě s tímto benefitem přišel před několika dny další řetězec. Chcete mít na nákup klid, v podobě ztišeného rádia, ztlumeného osvětlení a ztišených pokladen? Pak můžete tohoto komfortu využít každé pondělí mezi 12. a 13. hodinou.
- Čekání u obslužného pultu. Také to je pro mnohé méně známý benefit. Pokud stojí ve frontě třeba na sýr, nebo šunku déle než 5 minut a je splněná podmínka, že nejsou všechny váhy v provozu, dostáváte automaticky poukázku s finanční kompenzací.
- Čekání ve frontě u pokladen. Překvapivě i o tomto benefitu stále značná část zákazníků neví. A podmínky jsou velmi podobné jako u pultového prodeje výše. Tedy také stačí, že čekáte na obsloužení více než 5 minut a nejsou otevřeny všechny pokladny. Existují ale i řetězce, které vám finanční kompenzaci promítnou rovnou do nákupu, který se chystáte uskutečnit.
Podobných akcí a benefitů je ještě celá řada. Doporučuji se tady obrátit na samotné pracovníky prodejen, které navštěvujete nejčastěji. Případně zavítejte na oficiální webové stránky známých řetězců, kde se o podobných benefitech dočtete. Rešerše zabere několik minut, ušetřit ale může ve výsledku mnohem víc.
Zdroje: webové stránky obchodních řetězců Billa, Globus, Tesco, Lidl, Kaufland, Penny Market, Albert