Článek
Za prodej senegalské hvězdy Malicka Dioufa inkasuje Slavia Praha s předpokládanými bonusy kolem 600 milionu Kč. Zápasy Slavie jsou během roku povětšinou beznadějně vyprodány. Lidé, kteří zajišťují bezpečí návštěvníků jsou však placeny na dnešní pražské poměry mimořádně ostudně.
Minimální mzda pro security ve VIP prostorách Slavia Praha
Upozornil na to inzerát na sociální síti profilu Pavel Amalka Mach, který pro pražský klub hledá brigádníky na dohodu o provedení práce.
„Hledáme brigádníky (muže i ženy) security pro VIP / v obleku / NEDĚLE 20.7. Fotbal SLAVIA - HRADEC KRÁLOVÉ,“ začíná inzerát ve kterém nabízí stabilní spolupráci zejména pro VIP prostory stadionu Slavia a Musea Slavia. Výše odměny stěží dosahuje minimální mzdy, která v tomto roce při klasickém 40 hodinovém týdnu vychází na 124,40 Kč na hodinu.
„Odměna až 130 Kč/hod. čistého. Výplata většinou po akci,“ ozřejmuje lákavou nabídku profil s tím, že se zájemci bude proveden vstupní pohovor.
Agenturní práce terčem kritiky
Kontrast mezi miliardářským klubem a odměnou těch, kteří se starají o bezpečí návštěvníků je do očí bijící i když na tom samozřejmě není nic nelegálního. Slavia samozřejmě nabízí zprostředkovateli mnohem víc a jediné co ji zajímá je, aby spolupráce fungovala.
Podmínky agenturních pracovníků v ČR jsou dlouhodobě terčem kritiky zejména z levicového spektra. Agenturní zaměstnanci jsou často vystaveni nejistotě kvůli opakovanému uzavírání pracovních smluv na dobu určitou, což ztěžuje jejich pracovní stabilitu.
Objevují se případy nerovnosti v zacházení, kdy mají agenturní pracovníci horší přístup k benefitům, sociálnímu zajištění či kolektivnímu vyjednávání oproti kmenovým zaměstnancům stejných firem.
Slávistický šéf Tvrdík chce inspirovat a pomáhat
„Naší ambicí je ukazovat, že profesionální klub může být hybnou silou, která inspiruje a pomáhá,“ prohlásil shodou okolností na sociálních sítích klubu v úterý předseda představenstva Jaroslav Tvrdík k rozvoji CSR aktivit.
O to víc je smutné, že klub který se honosí tím, že je inkluzivním stadionem a v rámci našich podmínek předvádí neskutečnou marketingovou práci včetně akcí pro své fanoušky a se evidentně nezajímá o to za jakých podmínek na nich pracují ti, které zprostředkovaně najímá.