Hlavní obsah

Internetový fenomén „Hawk Tuah“: S dívky se přes noc stala milionářka

Foto: WonderWorld - Midjourney

Slyšeli jste už o "hawk tuah"? Obyčejná dívka se stala přes noc internetovou senzací a díky jedinému slovu a vydělala jmění! Jak se z virálního videa stal milionový byznys a jak se tvoří virály? To vše a mnohem více se dozvíte v tomto článku.

Článek

Co je to "hawk tuah"?

Hawk tuah“ je zvukový efekt napodobující plivnutí, který se stal virálním díky videu Hailey Welch, obyčejné dívky z Nashvillu. Hailey náhodně oslovil moderátor internetové show na ulici, aby mu odpověděla na otázku, z čeho muži v posteli šílí. Hailey odpověděla: „Musíte jim dát to hawk tuah!“

Jak se z Hailey stala hvězda internetu?

Video s Hailey se rychle rozšířilo na sociálních sítích jako TikTok a Instagram. Lidé si oblíbili její upřímnost a vtip a začali tento zvukový efekt používat ve svých vlastních videích a memech. Hailey se tak přes noc stala hvězdou internetu, známou jako „Hawk Tuah Girl“.

Milionový byznys s „hawk tuah“

Hailey se rozhodla využít svou nově nabytou slávu a spojila se s místní firmou Fathead Threads, aby vytvořila vlastní merch s nápisem „hawk tuah“. Prodej čepic, triček a dalších předmětů s tímto nápisem jí vynesl už přes 65 000 dolarů (více než 1,5 milionu korun). Hailey dokonce uvažuje o zaregistrování ochranné známky na tento výraz.

Jak se tvoří virály?

Virální obsah se obvykle šíří díky své originalitě, vtipnosti, šokujícímu obsahu nebo díky tomu, že se dotýká aktuálních témat. Často se jedná o videa, memy, obrázky nebo články, které lidé sdílejí se svými přáteli a sledujícími na sociálních sítích. Někdy se virální obsah stane populárním díky zapojení celebrit nebo influencerů, jindy se jedná o čistě organický růst.

Další úspěšné virály posledních let

The Dress“ (2015): Fotografie šatů, u kterých se lidé nemohli shodnout, zda jsou modro-černé nebo bílo-zlaté, obletěla celý svět a stala se jedním z nejdiskutovanějších témat roku.

Baby Shark“ (2016): Dětská písnička o žralocích se stala celosvětovým hitem a videoklip k ní nasbíral miliardy zhlédnutí na YouTube.

Ice Bucket Challenge“ (2014): Výzva, při které se lidé polévali ledovou vodou na podporu výzkumu amyotrofické laterální sklerózy (ALS), se stala celosvětovým fenoménem a pomohla získat miliony dolarů na výzkum této nemoci.

Příběh Hailey Welch, alias „Hawk Tuah Girl“, je ukázkou toho, jak rychle se může člověk stát hvězdou internetu a jak lze využít virální slávu k vytvoření úspěšného byznysu. Její příběh je inspirací pro všechny, kteří sní o tom, že se proslaví na internetu.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz