Článek
Vozovka o dvou pruzích v jednom směru, vozidla jedou povolených 80 km/h za sebou v tom pravém pruhu. Pak levý pruh končí, zpomaluje se k padesátce a všichni plynule projíždějí zúženým místem. Pak někdo hodně vzadu vyjel do levého pruhu a zvýšenou rychlosti předjel těch několik vpravo až k místu zúžení. S malým odstupem se přidali další. Ten vpravo zastavil, za sebou i celou kolonu, ten zleva projel a už se zipovalo.
Místo plynulého projetí kolony následovalo zastavení a jeden projel, zastavení a jiný projel, další zastavil a tak až do posledního. Pak chvíli nejelo nic. A nabízí se otázka o užitečnosti zipovaní zrovna v takové situaci.
Způsob regulace silničního provozu někdy nezbytný, to je případ užitečného zipovaní. Ale dochází to těm vybočujícím z kolony, že sice získají pár pozic v koloně, ale ztratí na čase projetí. O emisích při popojíždění ani nemluvě. Pak je na místě, aby ten za volantem použil mozek, vyhodnotil situaci a dle toho se zachoval.