Článek
I ona se rozhodně významně podílí na vzestupu zájmu o celou českou nejvyšší soutěž. O změnách, samotném chodu i budoucnosti Oneplay Sport jsme si popovídali s jejím výkonným ředitelem Markem Kindernayem.
O2 TV Sport se v letošním roce změnilo na Oneplay Sport. Jak jste zatím vy s celým procesem proměny spokojení?
Po téměř 10 letech jsme se rozloučili se značkou O2 TV Sport. Přiznám se, že to pro nás bylo celkem emotivní loučení, ale vzali jsme to jako novou výzvu a vytvořili čtyři nové exkluzivní kanály Oneplay Sport. Myslím, že služba Oneplay je velmi atraktivní a vidím v ní velkou budoucnost. Také nové kanály Oneplay Sport rychle našly své diváky. Takže celkově jsme spokojeni, ale určitě je před námi ještě hodně práce, aby se vše ještě zlepšovalo.
Jsou nějaké věci, na které jste s ohledem na spojitost Oneplay Sport a Chance Ligy opravdu pyšní?
Chance ligu, respektive nejvyšší fotbalovou soutěž u nás, vysíláme už od roku 2015. Ušli jsme celkem dlouhou cestu a jsem přesvědčen, že za ty roky jsme televizním zpracováním český ligový fotbal výrazně posunuli. Poprvé jsme divákům přinesli možnost sledovat všechny zápasy v televizní kvalitě, přinesli jsme Multidimenzi, díky které si fanoušek může vybírat jaký přenos chce, nabídli jsme například statistický servis v reálném čase a mnoho dalších technických zlepšení a inovací. Nesmím zapomenout ani na show TIKI-TAKA, která má již 280 dílů, do nichž přišlo 452 osobností ze světa sportu, kultury i showbyznysu.
Kdy by měl vyjít ohlašovaný dokument o sezoně Slovanu Liberec a jeho přerodu? Chystáte případně k němu třeba společně s klubem nějaké speciální promítání?
Přesný termín uvedení zatím komunikovat nebudeme, stejně jako další detaily. Máte se ale určitě na co těšit, protože na této dokumentární sérii, která ponese název Slovan Liberec: Zpátky na vrchol, pracují zkušení kolegové z vývoje pořadů pro TV Nova a Oneplay. Režisér Michal Samir během jednoho roku natáčel zákulisí, zajímavé momenty a podstatné události minulé sezony. S klubem jsme se samozřejmě v kontaktu nejen v rámci natáčení, ale připravujeme i společnou podporu.
Máte před sebou vlastně první plnohodnotnou (celou) sezonu Chance Ligy pod značkou Oneplay. Jaké změny do nového ročníku chystáte?
Všechna utkání uvidí diváci nadále na stanici Oneplay Sport 1. Jeden až dva vybrané zápasy přinese každý hrací týden Oneplay Sport 3. Kanál Oneplay Sport 4 vysílá nejatraktivnější duely, navíc doplněné o zajímavé statistické údaje, rozbory elektronické tužky nebo konferenční přenos.
V nové sezoně plánujeme v sobotu od 16.00/17.00 hodin tzv. konferenční přenos až ze čtyř zápasů. Ten bude na Oneplay Sport 4 přepínat mezi jednotlivými stadiony v závislosti na aktuálním dění. Při významných momentech, jako jsou vstřelené góly či jiné klíčové situace, se diváci okamžitě přenesou na dané místo, aby jim nic neuniklo. Tento model nám přijde atraktivní, vyzkoušeli jsme si to už v hokejové Tipsport extralize.
Diváci se dočkají i vylepšení samotných přímých přenosů. Během podzimní části budou nově používány robotické zabrankové kamery, které nabídnou atraktivnější záběry. Plně v provozu je rovněž speciální centrum pro videorozhodčí, které zajišťuje společnost O2 Production ve spolupráci s Ligovou fotbalovou asociací.
⚽ Stanice Oneplay Sport vstupuje do 11. ročníku vysílání nejlepšího tuzemského fotbalu! 🔝https://t.co/jhODNgpGB4
— Oneplay Sport (@oneplaysportcz) July 15, 2025
Jak vlastně fungují takové přípravy na novou sezonu? Dá se říci, že velice brzy po konci minulé už musíte spřádat plány a připravovat se na tu další?
Přestávka mezi ligovými sezónami je z pohledu televizní produkce velice krátká a pro nás se práce téměř nezastavila. Hned po barážových utkáních jsme začali pracovat na přípravě nové sezóny. Letošní přestávka navíc byla jiná, protože jsme zakoupili vysílací práva na Mistrovství světa klubů, takže jsme produkovali nejen přenosy, ale ve spolupráce s Nova Sport také studia.
Kolik lidí musí být přímo na místě zápasu a kolik je jich potřeba dohromady? Jsou v tomto ohledu významnější utkání (jako je třeba pražské derby) náročnější?
Každé ligové kolo je vzhledem k objemu přenosů a doprovodných studií mimořádně rozsáhlou produkční výpravou. V akci jsou tři přenosové vozy, pak další doprovodné vozy, Broadcast Remote Centrum, VAR centrum a samozřejmě vysílací centrum v O2 areně, kde má redakce stanice Oneplay Sport. V akci je za víkend přes 250 lidí, kteří zajištují výrobu všech přenosů.
V minulém roce jste měli rekordní čísla sledovanosti zápasů. Zájem o český fotbal očividně roste. Myslíte si, že tato čísla můžete v letošním roce ještě překonat?
Mám radost, že je o český fotbal takový zájem. Jako televize na tom máme podíl. Ukazuje se, že naše prémiové kanály nabízejí unikátní možnosti pro reklamní zadavatele a také pro ligové kluby, kterým významně pomáháme. Díky Oneplay totiž získávají výrazně více financí, které mohou investovat do rozvoje mládeže, vylepšení stadionů či do fanouškovských aktivací. Aktuálně také pracujeme s LFA na komplexní strategii, jak český fotbal z hlediska sledovanosti ještě více podpořit, třeba i tím, že získáme úplně nové diváky. Troufám si tvrdit, že už nyní patříme k největším podporovatelům českého sportu.
Divácky nejatraktivnějším klubem sezony byla podle dostupných dat pražská Sparta, přestože skončila až na čtvrtém místě. Čím si to vysvětlujete, že měla o něco lepší čísla než mistrovská Slavia?
Ono to bylo z pohledu sledovanosti v průběhu sezóny mezi oběma týmy velmi vyrovnané, a dle mého názoru rozhodlo nakonec to, že Slavia získala jistotu titulu už na začátku nadstavby a tím pádem byl následně větší zájem o boj o další místa.
Oznámeny už byly termíny a časy prvních 5. kol Chance Ligy. Některé zápasy se posunuly až na 20. hodinu, což si ne všichni fanoušci pochvalují kvůli dojezdu domů. Nebudou se navíc tyto zápasy až moc krýt s prime-time pořady jiných televizí?
Naše zkušenost z minulých ročníků je, že v období letních prázdnin jsou večerní časy atraktivnější i vzhledem k počasí. Sledování televize v prázdninovém období má trochu jiné zvyklosti než v běžné sezóně, takže prime-time by neměl být problém. Tento model je nastaven pouze na období července a srpna, od záři se časy vrátí na původní sloty.
Na co se nejvíc v nadcházejícím ročníku Chance Ligy těšíte? Ať už se to týká nových hráčů či samotných zápasů a zápletek?
Většina ligových týmů během pauzy posilovala své kádry o zajímavá jména. Slavia má před sebou nesmírně atraktivní podzim s Ligou mistrů, Spartě se vrátil úspěšný trenér Brian Priske, Plzeň může být znovu černým koněm ligy, stejně tak Baník ukázal na konci sezóny svoji sílu. Myslím, že nás čeká velmi vyrovnaná a atraktivní sezóna.
Velice zajímavá bude letos i druhá nejvyšší soutěž – Chance Národní Liga. Ať už díky zběsilému posilování brněnských týmů, vstupu Ústí nad Labem nebo přestupu Suchého a Necida do rezervy Slavie. Neměla by i tato soutěž do budoucna dostat větší komerční prostor a nechystáte se v tomto ohledu někam vyvíjet?
Samozřejmě, že sleduji i vývoj ve druhé nejvyšší soutěži, její kvalita stoupá a myslím, že je to jedině dobře. Fanoušci chtějí příběhy, chtějí ambice a úspěchy. Ligová fotbalová asociace zcela jistě na komerčním prostoru pracuje a připravuje nové projekty, které pomohou zvýšit divácký zájem. Oneplay Sport již vysílá například domácí pohár MOL Cup, kde se zaměřujeme na kluby z nižších soutěží. Tyto týmy nemají v televizním prostředí tolik prostoru, přestože zde působí hráči, fanoušci či funkcionáři, kteří fotbal milují a chtějí uspět proti silnějším a favorizovanějším klubům. Myslím, že již první sezona MOL Cupu ukázala, že naše televizní pojetí výrazně zvedlo popularitu poháru.
Autor textu: Lukáš Loužecký a Marek Kindernay