Článek
Když filozof Rudolf Steiner pořádal své přednášky, vyskytla se od posluchačů prosba, zdali by mohl promluvit také o narození Ježíšově a jeho pozemském životě.
Kdo zná dílo jmenovaného filozofa, ví, že své vědomosti získával bádáním v duchovním světě v tzv. kronice Akáša. Takovéto zkoumání je přístupné jen vysoce morálně vyspělým zasvěcencům a Rudolf Steiner jím byl. Ve svých vzpomínkách popisuje, jak byl sám překvapen výsledky svého bádání. Odmítal se řídit nějakou senzacechtivostí a tvrdil, že je povinen sdělovat pouze pravdu, kterou mu nabízel duchovní svět.
V biblickém podání Matoušova evangelia se dočteme, že se na počátku našeho letopočtu narodil, zřejmě v panském domě v Betlémě, chlapec Ježíš matce Marii a otci Josefovi. Tohoto chlapce, který byl potomek šalomounské linie rodu Davidova, pak se vzácnými dary přišli přivítat mudrcové z Východu.
Přibližně v téže době, s rozdílem několika málo let se narodil v betlémském chlévě druhý chlapec Ježíš, který se se svými rodiči dostavil do onoho města kvůli soupisu obyvatel. A s tímto „Ježíškem“ z nátanské linie rodu Davidova, kterého přišli uvítat se svými skromnými dary pastýři, se zrodil Kristův impuls křesťanství v srdcích prostých lidí, který se zobrazuje po staletí v nesčetných obdobách vytvářených betlémů.
Ale příběh dvou chlapců pokračoval dál.
Šalomounský Ježíš vyrůstal jako velmi nadané dítě, protože v něm žila individualita vysokého mudrce zvaného Zoroastr, (Zarathustra). Kdežto nátanský Ježíš vyrůstal jako, řekli bychom, „prosťáček boží“, zcela nenadaný. Ale projevoval se jakousi genialitou srdce, soucítěním s každou lidskou radostí a s každým lidským utrpením.
Když chlapci dosáhli dvanácti let, Zarathustrova individualita šalomounského Ježíše přešla řízením okultních sil do těla nátanského Ježíše a osvojila si jeho tělesné schránky. Stalo se tak při cestě do Jeruzaléma, kterou s ním rodiče podnikli.
Sloučení individualit obou chlapců, je v Bibli popsáno tak, že rodiče nalezli svého syna, který se do té doby nijak neprojevoval, ve společnosti mudrců v chrámu a nepoznávali ho.
Šalomounský chlapec brzy poté zemřel a také vlastní matka nátanského Ježíše.
Poté vyrůstal nátanský Ježíš, ve kterém žilo Zarathuštrovo „Já“ ve vsi, jež pak dostala jméno Nazaret. Ježíš Nazaretský.
Dnešní člověk, se svou vyspělou duší vědomou, má právo na informace, které nejsou mlhavě zastřené výkladem katolické církve, ale chce si sám svým rozumem a cítěním srdce najít pravdu, která je mu předkládána.
A ta se nachází v celém díle Rudolfa Steinera a zejména v jeho evangeliích.
Zdroje:
Rudolf Steiner - Matoušovo evangelium
Rudolf Steiner - Lukášovo evangelium
Rudolf Steiner - Janovo evangelium
Rudolf Steiner - Exkurze do oblasti Markova evangelia
Rudolf Steiner - Páté evangelium
https://rsarchive.org/Search.php?q=two+jesus