Hlavní obsah
Aktuální dění

„A dost!“ okřikla moderátorka Okamuru ve studiu. „Já vás mám rád, takže v pořádku,“ reagoval Tomio

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Studio

To byla zase politická debata. Jízlivé otázky, demagogické odpovědi, hádky a překřikování. Tentokrát to však už musela moderátorka utnout. Údajně způsobem, který ještě nikdy nepoužila.

Článek

Na nedělní politické debaty v televizi se moc nedívám. Bylo tedy spíše věcí náhody, že jsem na TV Prima přepnul zrovna ve chvíli, kdy Alexandr Vondra konfrontoval Tomia Okamuru s údajně fakírským výkonem, kdy Tomio Okamura nemusel během svého projevu o délce 10 hodin a 44 minut nemusel odejít na toaletu. „To mi neříkejte, že jste nečural. Vy jste musel mít plínky nebo nějaký pytlíček. Mně je přes 60, já bych těch 11 hodin ani náhodou nedal, vy jste o něco mladší. To jste měl plínky?“

Vondra trochu „uletěl“

Mám pana Vondru rád. Dokonce hodně rád. Už od dob, kdy byl mluvčím Charty 77 a spolupodílel se na tvorbě petice Několik vět jsem ho vnímal jako velice kultivovaného politika s velkým přehledem, taktem a citem pro diplomacii. Jeho dotaz na plínky mě proto poněkud zaskočil a v této konkrétní debatě to byla podle mě otázka, která byla pomyslným gamechangerem.

Testosteron až na půdu

Tomio Okamura na otázku reagoval ještě poměrně klidně, přesto už bylo znát, že se schyluje k nějaké slovní roztržce. „Jsem plný energie, žádné plínky nepotřebuji, nemusím spát a mám nejvyšší hladinu testosteronu, která je ještě zdravá,“ odvětil na kontroverzní otázku Okamura.

Klid před bouří

Ne snad, že by si pan Okamura takovou otázku nezasloužil. Z určitého úhlu pohledu byla dokonce legitimní. Ale v Okamurovi probudila povahu demagogického hulváta, který nerespektuje elementární pravidla slušnosti. A to dokonce natolik, že moderátorka pořadu musela, údajně poprvé ve své kariéře, hosty výrazně okřiknout, za což se následně divákům několikrát omluvila.

A dost!

A o co vlastně v principu šlo? Tomio Okamura „položil“ na stůl téma státního občanství pro potomky emigrantů. Bez ohledu na relevanci jeho příspěvku se rozhodl, že bude mluvit tak dlouho, jak bude chtít. Možná si zadělával na další rekord, tedy „Nejdelší monolog v televizní debatě“ bez ohledu na to, jestli moderátor takový monolog připustil. „A dost!“ musela ho výrazně zvýšeným hlasem moderátorka nedělní Partie na TV Prima po chvíli marného přemlouvání přerušit. Okamura totiž mluvil i přes několikeré prosby a žádosti moderátorky.

Slušnost platí pro každého

A v tom (nejen) je rozdíl v politické (opět nejen) kultuře mezi panem Vondrou a panem Okamurou. Pan Vondra si asi mohl odpustit svůj jízlivý dotaz na plínky, ale z jeho dalšího projevu bylo vidět, že jeho projev má určitou kulturu. To bohužel u jeho oponenta vidět vůbec nebylo. A v tomto kontextu je úplně jedno, kdo má moje preference. Slušnost by měla platit pro všechny, ať je vlevo nebo vpravo. Tím spíše, když debatu moderuje žena.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz