Hlavní obsah
Umění a zábava

Stíny v mlze: Oceňovaná Petra Špalková působí v seriálu jako herecký antitalent, místy i jako robot

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jindřich Nosek (NoJin) / Wikipedia Commons / CC BY-SA 4.0

„Stíny v mlze“, které se v současné době na televizních obrazovkách reprízují, jsou počinem České televize. V hlavní roli se objevuje mimo jiné i velmi oceňovaná herečka Petra Špalková. Na mě ale její výkon působí dost kontroverzním dojmem.

Článek

Seriál Stíny v mlze měl premiéru před dvěma lety na České televizi. A přestože vypadal nadějně, nedalo se na něj dívat. Hlavní zásluhu na tom měla a stále má představitelka hlavní ženské role Petra Špalková. Ta patří mezi velmi oceňované české herečky. Je držitelkou tří Českých lvů a Ceny filmové kritiky. Já jsem ji ale do té doby neznal, a tak jsem si na ni chtěl právě tímto seriálem udělat názor.

Jaké bylo moje překvapení, když jsem v hlavní roli uviděl někoho, kdo mi připadal, že hraje poprvé. Zejména její intonace působila, jako by snad ani nehrála, scénář viděla poprvé a jen ho četla. Nechápal jsem, jak mohli někoho takového obsadit do hlavní role kriminálního seriálu. Na tu roli se absolutně nehodila.

Tehdy jsem kvůli tomu seriál ani nedokoukal. Bylo to na mě prostě moc. A ani teď se k němu vracet nebudu. Stačilo mi, když jsem v televizi opět zaslechl, jak Petra Špalková v tomto seriálu mluví, a dostal jsem doslova husí kůži.

Nechci, aby tento článek vyzněl jako kritika herečky, proto za tento soud se musím zároveň i omluvit. Viděl jsem ji následně hned v několika filmech a v žádném mi nevadila. U některých jsem si na první pohled ani nevzpomněl, že se jedná o tu herečku, kterou jsem tolik nemohl vystát. Posledním filmem, který jsem s ní viděl, byl Buko. A musím uznat, že to byla herecká přehlídka velkých talentů. A právě Petra Špalková se v tomto filmu může řadit mezi ně, protože její výkon byl doslova famózní.

Dlouho jsem přemýšlel o tom, čím to může být. Jak mi může stejná herečka v jedné roli přijít skvělá a v druhé ji nemůžu ani vidět. A odpověď bude asi jednodušší, než jsem si myslel. Bude to rolí. Petra Špalková je dobrá herečka, ale její výkony vyniknou tam, kde hraje běžné ženské role, kde ta ženskost je podstatou postavy. V seriálu Stíny v mlze ale měla ztvárňovat policistku a ta jí tedy rozhodně nesedla. Nebyl to jen její hlas, ale i pohyby. Pohybovala se nepřirozeně a strojeně s ladností robota. Celkově to na mě působilo, jako kdyby to byl někdo úplně jiný.

Na seriál se tedy určitě dívat nebudu, ale věřím, že až uvidím Petru Špalkovou v nějakém novém filmu, že budu unesen jejím vynikajícím výkonem. Alespoň v to doufám

Zpracováno na základě:

a vlastního dojmu ze seriálu

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz