Článek
Kdo pravidelně studuje slevové letáky, už si tak nějak zvykl na to, že v případě nějakého zboží může být stanoven limit, který se nesmí při nákupu překročit. Důvody jsou ze strany obchodu celkem pochopitelné. Chce eliminovat situaci, že se akční zboží velmi rychle vyprodá a na mnoho zákazníků už zkrátka nezbude. Na jednu stranu poměrně logický přístup, na stranu druhou značné omezení pro mnoho zákazníků.
Kolik toho můžu koupit?
To záleží na pravidlech konkrétního obchodu. Často jsou maximální denní limity uvedené přímo v konkrétním letáku, nebo na prodejní ploše u daného zboží. Najít je lze třeba i na internetových stránkách konkrétního řetězce. V jednom nejmenovaném obchodě jsou poměrně striktní, pokud jde o maximální odběr akčního zboží. Na jejich webových stránkách naleznete tuto formulaci:
Odběr možný jen v obvyklém množství (tj. max. 6 ks na osobu a den, trvanlivé mléko max. 24 ks na osobu a den, lahvové pivo max. 40 ks na osobu a den, není-li uvedeno jinak).
Najednou si uvědomíte, že při nákupu akčních produktů často porušujete pravidla obchodu. Je sice pravdou, že vás na to málokdy někdo upozorní, ale to riziko zde je.
Kdo bude o hladu?
Nastat tak může zcela bizarní situace, kdy pečiva za akční cenu nakoupíte více než obchod dovoluje. Taková čtyřčlenná rodina nemá problém k večeři sníst klidně 8, nebo i 12 kousků pečiva. To jsou dva až tři kusy na osobu, při velkém hladu nic závratného.
V tu chvíli máte v obchodě dvě varianty. Buď si vzpomenete na to, že maximum kusů pečiva v akci je 6. Někdo z rodiny tak bude muset být o hladu. Nebo prostě vezmete tolik, kolik pro svou rodinu potřebujete, abyste ji nakrmili. Obvykle z toho nikdo nebude dělat vědu, ale je dobré vědět, že tu možnost má.
Co je obvyklé množství?
A co je to vlastně obvyklé množství? Je celkem absurdní, že jde pouze o 6 kusů pečiva, přitom u piva jsou to dvě bedýnky a v případě krabicového mléka hned dva kartony. Zatímco 6 kousků pečiva zblajznou dva lidi k večeři, mléko a pivo v obvyklém množství budou pít týdny. Dává vám to logiku? Mě ne.