Hlavní obsah
Lidé a společnost

To je rasismus! Křičel pacient, který nechtěl čekat jako všichni ostatní

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay

Ilustrační foto

Finty, jak předbíhat u doktora, jsou u některých pacientů opravdu nápadité.

Článek

Každý to zná. Jdete na odborné vyšetření, jste objednáni 6 měsíců na určitou hodinu a po příchodu zjistíte, že je plná čekárna. V duchu zanadáváte a čekáte, až vás v určený čas vyzvou. Po 20 minutách si začnete povídat se sousedem, který byl objednán již před 2 hodinami. V té chvíli je vám jasné, že to bude nadlouho.

Během čekání se vyskytne mnoho klepačů, kteří i přes zákaz klepání zaklepou a pro všechny polohlasně zamumlají: „Jenom si od pana doktora něco vezmu.“ Občas se vyskytnou babky povídalky. Jdou si s panem doktorem popovídat a ztratí pojem o čase. Vše uvedené a mnoho dalších znamená obrovské zdržení. Ale co. Už jsem si zvykl. Před lety jsem však narazil na úplnou novinku.

Doprovázel jsem tehdy matku na odborné vyšetření. Usadím ji do čekárny, nahlásím příchod v recepci a jdu se také posadit. Je plno. Čas ubíhá pomalu. Čekající pacienti ubývají ještě pomaleji. Najednou hlučně dorazí postarší pacient v teplákové soupravě a zlatým řetězem na krku v hodnotě dvou mých platů. Usedne vedle nás, nikde se nenahlásí a po otevření dveří k lékaři se rovnou hrne dovnitř. Sestra ho zastaví, vlídně se ptá, proč přišel a jestli byl objednán. Odpověď nenechala nikoho na pochybách, že bude veselo: „Co je ti do toho!?! Nikde jsem se neobjednal. Proč?“ Trpělivá sestra ho vykáže a vysvětlí, co je potřeba udělat, aby mohl k lékaři. Pacient se rozlítí, začne vulgárně nadávat a vyhrožovat. Svou tirádu završuje obviněním: „To je rasismus. Nechtějí ošetřit cikána!“ Už si přesně nepamatuji jeho další slova, protože mne to tvrzení úplně rozhodilo. Nějak jsem pána nepochopil. Podle výrazů ostatních pacientů jsem v tom nebyl sám.

Pán stál těsně vedle sedící matky a jak gestikuloval, dvakrát ji uhodil do ramene. Požádal jsem ho, jestli by mohl brát ohledy i na ostatní. Bez účinku. Jen jsem jeho hněv stáhl na sebe. Postavil jsem se a přepnul své vyjadřovaní do češtiny obecné-vulgární. Mám skoro 190 cm a metrák živé váhy. Společně s tím a několika výrazy, kterým pán očividně rozuměl, jsem ho přesvědčil, že již nemá smysl déle zůstávat.

Od příhody uplynulo několik let a já pořád nechápu. Chtěl si pán obviněním sestry vynutit ošetření? Je víc metod, jak předbíhat ostatní pacienty v čekárně. Každý z nás jich určitě zažil dost. Tuhle považuji za 100% neúčinnou a nesmyslnou. Pacientovo představení bylo možná nápadité, ale rozhodně bych ho nechtěl zopakovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz