Hlavní obsah
Jídlo a pití

Tohle máme jíst? Koupil jsem v supermarketu uzené maso, ve kterém však bylo pouze 64% masa

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pisalek 00

Uzené maso z Kosteleckých uzenin obsahuje 64 % masa

Máte chuť na uzené maso? Tak si velmi pečlivě přečtěte štítek na výrobku. Já to neudělal a málem jsem do sebe vpravil skoro 40 procent různých chemikálií.

Článek

Zkušené to asi nepřekvapí, mě to ovšem překvapilo velmi. Že si mám hlídat složení uzenin, to dávno vím. Šunku, která nemá 95 % masa vůbec nekupuji. Že si ale musím hlídat, jestli ve špalíku uzeného „masa“ je skutečně maso, to by mě vážně ani ve snu nenapadlo. Naivně jsem se totiž domníval, že maso má být z masa.

Není maso jako maso

Nejsem velkým příznivcem uzenin. Není to zdravé a navíc, kromě šunky a pálivé klobásky na hokeji mi toho stejně moc nechutná. Co mám ale rád, to je uzené maso. Pěkně s bramborovou kaší a třetinkou plzně. To je panečku něco. Normálně kupuji domácí uzené maso v jednom řeznictví kousek za Prahou, když jedu na chatu. Tentokrát mě ale chuť na uzené přepadla uprostřed týdne a na chatu tenhle týden nepojedu. No nevadí, koupím si uzené v supermarketu, řekl jsem si. Nebude sice uzené na bukovém dřevě, bude možná trochu slanější, ale v principu by s tím nemusel být problém. Jenže byl.

Ano, jsem hlupák

A byl to problém kolosální. Zkušení nákupčí se mi teď možná budou smát a označovat mě v komentářích různými názvy hloupých zvířat. A budou mít pravdu. Ano, opravdu jsem naletěl. Netušil jsem totiž, že špalík masa bude obsahovat jenom 64 % procent masa a zbytek, tedy více než třetina, bude nějaký chemický „koktejl“. Bohužel jsem na to přišel až doma, když jsem dával maso do lednice, takže pozdě „bycha“ honit.

Maso ze zkumavky?

„Maso“, ve kterém je pouze 64 % masa, ale nepozřu. Když si představím, že špalík má skoro 60 dkg, takže celých 22 dkg tvoří nějaká chemie, není mi vůbec dobře. Co to jíme? Co to je proboha za výrobky? Proč musí uzené maso, které má být podle mě z masa, obsahovat dusitan sodný, trifosforečnany, karagenan, askorban sodný a další lahůdky v tak ohromném množství?

Číst štítek je nutné

Ano, moje chyba. Nepřečetl jsem si cedulku. Nikoho z ničeho neviním. Jen se podivuji nad tím, co jako společnost do sebe cpeme za „vitamíny“. Vůbec bych se nedivil, kdyby jednou přišla doba, kdy na balíčku bude sice napsáno „Uzené maso“, ale masa bude ve výrobku méně než polovina. Ostatně například u džusů se to už dávno děje. Zkusili jste si někdy koupit třeba mangový džus? Ano? A kolik v něm bylo manga?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz