Hlavní obsah
Lidé a společnost

Nabídla jsem bezdomovci svůj nákup. Při pohledu do tašky odmítl

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik

Je těžké dělat dobré skutky, když o ně nikdo nestojí.

Článek

Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. To je věta, které jsem se dříve smála, ale teď už jí začínám věřit. Přiznávám, nejsem úplně člověk, který by páchal dobro na každém kroku. Ale když se nějaká příležitost naskytne, přepne mi v hlavě a chci pomoci. Třeba tomu, kdo mě osloví, jestli bych mu nemohla dát pár korun na jídlo.

Nemáte drobásek?

Vycházím ze supermarketu, všímám si podivně vyhlížejícího muže, s největší pravděpodobností bezdomovce. Jde ke mně, mám trochu obavy, ale jsem na veřejném místě, plném lidí. Kdyžtak se mě někdo zastane. Muž vcelku milým hlasem promlouvá, pozdraví a slušně mě poprosí o nějaké drobné na jídlo. Prý delší dobu nejedl a rád by si něco koupil. A přesně tohle byl ten okamžik, kdy jsem chtěla pomoci. Ne prostřednictvím nějakých sbírek nebo neziskovek, ale osobně, konkrétně, jednomu člověku, který mě poprosil.

Mám tu nákup

Jasně, mohla jsem sáhnout do kabelky pro dvacetikorunu a tím si splnit dobrý skutek minimálně na pár týdnů dopředu. Ale já se rozhodla, že bych mohla pomoci trochu víc. Že místo ušmudlané dvacky na pár rohlíků bych mohla nebohému muži bez domova pomoci trochu víc. Zrovna jsem nesla v tašce nákup. Klasický denní nákup, kde nechybělo pečivo, mléčné výrobky, uzenina a nějaké to ovoce. Pro člověka bez domova, myslím si, ideální strava na celý den. A tak ho nabízím, místo peněz. Včetně té igelitky. Stačilo ho popadnout a odnést.

Ne, nechci

Ale co se nestalo. Ten hladový bezdomovec odmítnul. Nahlédl do mé tašky a řekl, že by chtěl radši ty peníze. Klidně jakýkoliv, i sebemenší obnos, že si za něj koupí potraviny sám. V tu chvíli jsem měla jasno. Chtěl jsem udělat dobrý skutek a dát muži bez domova jídlo na celý den, nikoliv v hodnotě pár desítek korun, ale v hodnotě atakující dvě stovky. Ale on ne, on radši trval na pár drobných.

No, milý muži bez domova, máš smůlu. Nejsem za zelena utržená, aby mi nedocvaklo, že to nemáš na rohlík, ale na nějaké to krabicové čůčo. Snad, když bys mi narovinu řekl, že to máš na chlast, nějakou zlatku bych ti i dala. Ale faleš, lež a přetvářku nesnáším.

Anketa

Dáváte bezdomovcům peníze?
Ano, dávám
3,8 %
Jen výjimečně
21,2 %
Ne, nedávám
75 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3927 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz