Článek
Když zvolím konkrétní způsob dopravy, mám k tomu svůj důvod. Především ten, že se mi vyzvednutí objednaného zboží nijak neztíží. Když si vyberu box v určité lokalitě, chci to k němu mít blízko a chci mít možnost vyzvednout si zboží v kteroukoliv denní či noční hodinu. Prostě až půjdu nebo pojedu kolem. Zní to ideálně, ale to by náš kurýr nesměl mít vlastní hlavu.
Chápu, když to neovlivní
Pochopím, když je box plný a kurýr musí balíček umístit jinam. Stejně tak pochopím, že se balíček do boxu nevejde a musí zvolit alternativu v podobě výdejního místa. Ale to bych musela mít opravdu smůlu, aby se to dělo po celý rok. A že by se tam nevešel malý balíček, který se mi vejde do batohu? O tom dost pochybuji. V objednávce i ve sledování zásilky jasně vidím, že jsem zvolila správný box. Hlavní viník přesunu je tedy on – kurýr v naší lokalitě.
Balíček máte na výdejním místě
Je to stále dokola, jako přes kopírák. Přijde mi SMS o doručení a já kontroluji, zda mám opravdu zvolený box. Těším se na balíček, ale odpoledne přichází studená sprcha. Balíček je sice uložen, ale ne v boxu, nýbrž na výdejním místě. A vždy na tom, které nesnáším a které bych si sama nikdy nevybrala. Hrozné parkování, nepříjemný personál, žalostná otevírací doba. Dokonce se mi už stalo, že jsem si pár balíků nevyzvedla, protože jsem prostě neměla kdy.
Stížnosti nepomáhají
Už je to takový můj rituál. Přijde mi balíček a já hned posílám stížnost na kurýra, že ho asi zase ze své lenosti uložil do výdejního místa místo do boxu. Přijde mi obligátní odpověď, že to prověří. Ale nic se neděje. Kurýr v naší lokalitě jezdí dál a mé balíčky končí tam, kde si to nepřeji. Už si snad začínám myslet, že se s výdejním místem domluvili a dělí se o provize, jinak to není možné.
Dokonce jsem kurýrovi i několikrát volala, že mi balíček zase nechal jinde, než měl. „Berte, nebo nechte být,“ odpověděl mi šokujícím způsobem. Ale má pravdu. Pokud mi to tolik vadí, mohu si balíček nevyzvednout. Pokud ale zboží potřebuji, nezbývá mi než se přizpůsobit a i přes nepohodlí a odpor tam zajet.
Tak sbohem
Nebaví mě komplikace při vyzvedávání balíků, nebaví mě psát stížnosti. Naštěstí mám jako zákazník možnost volby a mohu této přepravní společnosti dát sbohem. Naštěstí je u nás několik dalších, které tu postavily své boxy. Bohužel, tak na to trochu doplatí i některé e-shopy, které jinou možnost nenabízejí. Ale já nebudu doplácet na něčí laxnost, pohodlnost a apatii vůči přání zákazníka.