Článek
Chyba se může stát každému, to je normální. Když vidím, kolik je v supermarketu druhů zboží a jak často se mění ceny, je pochopitelné, že se čas od času někdo splete nebo na něco zapomene. Mám pro to pochopení, a proto jsem obezřetná. Po každém nákupu kontroluji účtenku a pokud mi něco nesedí, jdu to radši ověřit k regálu a poté řešit na informační pult.
Co mi ale vadí, je nedostatek prozákaznického přístupu. Ne každý supermarket dokáže uznat svou chybu způsobem, který by zákazníkovi vyšel vstříc. Místo toho často dostanete jen peníze zpět, ale zboží za původně avizovanou (akční) cenu vám prostě neprodají.
Mražená zelenina za půlku
Procházím obchodem, sleduji cedulky, všímám si akční slevy na mraženou zeleninu – 50% sleva je lákavá. Otevírám mrazicí pult, beru sáček a pokračuji v nákupu. U samoobslužné pokladny zboží namarkuji, zaplatím a odcházím. Cestou kontroluji účtenku – a ejhle, ta akční mražená zelenina se mi načetla za plnou, dvojnásobnou cenu. Takže žádná akce.
Otáčím se a jdu k informačnímu pultu. Ukazuji sáček, účtenku a žádám nápravu. Zaměstnankyně jde zkontrolovat regál a po návratu mi potvrzuje, že mi byla účtována vyšší cena. Čekala bych omluvu, ale nic takového se nekoná.
Já nechci vrátit peníze, já chci zboží za tuto cenu
Zaměstnankyně supermarketu si žádá sáček nazpět s tím, že mi vrátí peníze. Jenže to já nechci. „Já nechci vrátit peníze, já chci zboží za tuto cenu,“ argumentuji. Když jsem již měla možnost někde ušetřit, nechci se o to nechat připravit. Nejde mi ani tak o těch dvacet korun, ale o princip.
Po krátké výměně názorů bylo jasno. Buď si nechám sáček zeleniny za plnou cenu, kterou jsem zaplatila, nebo ho odevzdám a dostanu zpět peníze. Nic jiného mi nenabídli. A tak jsem kývla na vrácení peněz.
Chybí třetí možnost?
Ano, nabídli mi dvě možnosti, ale ani jedna mi nebyla po chuti. Zboží za plnou cenu, nebo vrácení peněz – to není ideální přístup. Co takhle třetí možnost? Uznat chybu, omluvit se a poskytnout mi zboží za původně avizovanou slevu. Já bych měla zboží za akční cenu, supermarket by zachoval dobrou pověst a prokázal, že jedná v zájmu zákazníka. A o to by mu mělo jít v první řadě, nebo ne?